کارشناس مسائل بین الملل گفت: وزارت خارجه می تواند شرایط حمایت از تولیدات کشور را هموار کند.

وزارت خارجه می‌تواند مسیر تولیدات داخلی را  هموار کندمحمدصادق کوشکی کارشناس مسائل بین الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به نامگذاری سال ۹۸ توسط مقام معظم رهبری مبنی بر «رونق تولید» مطرح کرد: بحث بازاریابی بین المللی و تسهیل تجارت خارجی یکی از مشکلاتی است که حوزه تولید به خصوص تولیدات صنعتی در ایران دارند.


وی افزود: در کشور ما تولیدکنندگانی هستند که استعداد این را دارند که بر اساس استاندارد‌های جهانی تولید داشته باشند؛ اما مشکل فروش داریم.

کوشکی با بیان اینکه درهمه جای دنیا، کشور‌های صنعتی وظیفه تسهیل کنندگی فروش کالا‌ها را بخش اقتصادی وزارت خارجه به عهده می‌گیرند، توضیح داد: وزارت خارجه به عنوان نماینده تولیدکنندگان آن کشور، واسطه می‌شوند که محصولات را به کشور‌های دیگر معرفی می‌کنند بنابراین با این امر به تجار، سازندگان و تولیدکنندگان خود کمک کرده و از حقوق آن‌ها دفاع می‌کند.

این کارشناس مسائل بین الملل خاطر نشان کرد: وزارت خارجه به عنوان نماینده تولیدکنندگان کاری می‌کند که فضا و امکان افزایش تولید از طریق افزایش صادرات فراهم شود.

وی با بیان این که به نظر می‌رسد وزارت خارجه در سال‌های گذشته فعال نبوده است، توضیح داد: دیپلماسی کشور ما حتی به شکل نمادین و دکوری هم یک معاونت و بخش اقتصادی فعال در وزارت خارجه نداشته است.

کوشکی تصریح کرد:بیشترین ارزش افزود و درآمد رونق تولید یک کشور در حوزه تولید صنعتی است؛ که تولید صنعتی از صنایع غذایی و بسته بندی محصولات کشاورزی تا محصولات نانو و امثال آن، «دانش بنیان» را شامل می‌شود.

کارشناس مسائل بین الملل تاکید کرد: وزارت خارجه بهترین کمکی که می‌تواند بکند همین پشتیبانی صادرات چنین کالا‌هایی و معرفی توانمندی، کالا‌ها و محصولات تولیدی ایران به کشور‌هایی مختلف جهان ما با آن‌ها رابطه داریم است.

وی در پایان اظهار کرد: وزارت خارجه برای حمایت از تولیدات کشور خود میتواند این جاده راصاف و هموار کند که تولید کننده‌های ما به خصوص تولید کننده صنعتی بتواند با فروش کالا‌های خود میزان تولید را بالا ببرند، درآمدزایی و اشتغال را افزایش دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار