موج جدیدی از ملخ‌ها از شبه جزیره عربستان در حال حرکت به سمت سواحل جنوبی کشور هستند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، معین مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی حفظ نباتات وزارتخانه جهاد کشاورزی گفت: این ملخ‌ها در دسته‌های ۱۵ تا ۲۰ تایی با ظرفیت هر دسته ۱۵۰ تا ۲۰۰ میلیون ملخ از شبه جزیره عربستان در حال حرکت به سمت سواحل جنوبی کشور هستند.

وی افزود: با توجه به اینکه اغلب پوشش مرتعی استان بوشهر از بین رفته مطمئنا ادامه مسیر ملخ‌ها به سمت استان فارس خواهد بود.

معین ادامه داد: براساس پیش بینی‌ها از پایان تیر تا اوایل مرداد ۸۰ تا ۱۰۰ هزار هکتار از مراتع و اراضی کشاورزی استان فارس تحت تاثیر این آفت قرار می‌گیرد.

وی اظهارداشت: براساس برآورد‌ها هر هکتار مبارزه با آفت ملخ صحرایی ۶۵ هزار تومان هزینه در بر دارد که باتوجه به پیش بینی‌ها برای مبارزه با این آفت در استان فارس بیش از شش و نیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

رییس جهاد کشاورزی فارس گفت: از بهمن پارسال تاکنون در بیش از ۱۶ هزار هکتار از اراضی کشاورزی فارس مبارزه با ملخ‌های صحرایی انجام شده و این برنامه با همکاری تشکل‌ها و امکانات سازمان جهاد کشاورزی فارس ادامه خواهد داشت.

محمد مهدی قاسمی، از توزیع سم بین کشاورزان مناطق تحت تاثیر هجوم آفت ملخ صحرایی خبر داد و افزود: کشاورزان و باغداران با مراجعه به مراکز خدمات جهاد کشاورزی می‌توانند با این آفت مبارزه کنند.
انتهای پیام/م

مبارزه با ملخ‌های صحرایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار