مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه گفت : برای جمع‌آوری زکات فطریه امسال، یک‌هزار و ۲۵۲ پایگاه در مساجد، مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه و میادین اصلی شهر‌ها در استان مستقر می‌شود.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،حسین خدرویسی مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کرمانشاه از استقرار پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه مردم روزه‌دار خبر داد و گفت : برای جمع‌آوری زکات فطریه مردم روزه‌دار کرمانشاه در روز عید سعید فطر، یک‌هزار و ۲۵۶ پایگاه در سطح این استان مستقر می‌شود.

وی گفت : پایگاه‌های جمع آوری زکات فطریه در مصلی‌های جمعه، مساجد، میادین، اماکن عمومی، مراکز نیکوکاری، موسسات خیریه، دفاتر کمیته امداد استان و میادین اصلی شهر‌ها مستقر است.

وی با بیان اینکه زکات فطریه‌ای که جمع‌آوری می‌شود شامل فطریه عام، سادات، کفاره عمد و کفاره غیرعمد است، ادامه داد: از این تعداد پایگاه یک‌هزار و ۱۰۰ هزار مورد در مساجد و مصلا‌های برگزاری نماز عید فطر، ۳۲ مورد در مراکز نیکوکاری مشترک بین مؤسسات خیریه، کمیته امداد و بهزیستی دایر می‌شود.

وی از آمادگی تمامی دفاتر کمیته امداد امام خمینی (ره) استان برای دریافت فطریه مردم استان خبر داد و افزود: با هماهنگی‌های انجام شده ۱۲۰ پایگاه دیگر در سطح شهر و روستا‌های استان استقرار می‌یابد.

خدرویسی با بیان اینکه در سال گذشته چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان زکات فطریه در استان کرمانشاه وصول شد، افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال این میزان با افزایش ۲ برابری به بیش از هشت میلیارد تومان برسد.

دبیر شورای زکات استان کرمانشاه، با بیان اینکه زکات فطریه جمع‌آوری شده در کوتاه‌ترین زمان در اختیار مستمندان و نیازمندان قرار می‌گیرد، گفت: زکات فطریه هدفمند هزینه می‌شود و آن به‌صورت مساوی و عادلانه میان مددجویان و نیازمندان استان توزیع می‌شود.

آنگونه که خدرویسی می‌گوید، ۲۰۰ هزار مدددجو زیرپوشش کمیته امداد استان کرمانشاه هستند که ماهیانه این نهاد حمایتی از محل صدقات و زکات مردم حدود ۵۰۰ میلیون تومان دریافت می‌کند که این مهم در عید سعید فطر به اوج خود می‌رسد .

 

 

انتهای پیام/د

جمع‌آوری زکات فطریه مردم روزه‌دار در روز عید سعید فطر

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.