مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان از برگزاری ۲۳۰۰ نشست نماز شناسی در مدارس استان اصفهان خبر داد.

حجت الاسلام رنجبرمدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، ضمن اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اهمیت برگزاری نماز جماعت در مدارس، اهم فعالیت‌های ستاد اقامه نماز استان اصفهان را اینگونه برشمرد: ستاد مرکزی اقامه نماز فعالیت‌های خود را به سمت اقامه نماز در مدارس سوق داد است و در این راستا در سال ۹۸ اجلاس سراسری نماز را با عنوان نماز و مدارس در استان گلستان برگزار کرد همچنین اجلاس‌های استانی و پیش اجلاس‌هایی قرار است در کل کشور با همین عنوان برگزار شود.

وی ادمه داد: در سال ۹۷ و ابتدای سال ۹۸ ضمن توافق با آموزش و پرورش در ۱۱۵۰ مدرسه بیش از ۲۳۰۰ نشست برگزار شد در مجموع ۱۱۵۰ نشست در رابطه با دانش آموزان پیرامون نماز شناسی و ۱۱۵۰ نشست نیز ویژه خانواده‌ها بود.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان ضمن اشاره به اهمیت نقش خانواده در ترویج فرهنگ نماز گفت: در این نشست‌ها به خانواده‌ها آموزش‌های لازم برای دعوت فرزندان خود به نماز آموزش داده شده است.
حجت الاسلام رنجبر ادامه داد: ارزیابی‌های انجام شده از برنامه‌ها ، حاکی از این است که رضایت مندی از این جلسات بالای ۷۰ درصد بوده است.

وی افزود با توجه به کمبود اساتید تخصصی، دوره نماز در هر مدرسه تنها یک جلسه برای اولیا و یک جلسه برای دانش آموزان برگزار شد و شاهد آن بودیم که برخی از مدارس با دعوت جداگانه از اساتید تا ۳ جلسه این کلاس‌ها را در مدارس ادامه دادند.

مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان در خصوص برگزاری نماز جماعت در اماکن عمومی و دستگاه‌های اجرای گفت:در دستگاه‌های اجرایی که بیش از ۱۵ نفر پرسنل مشغول به کار دارند،نماز جماعت برگزار می‌شود و در شهرستان‌ها نیز نماز جماعت در دستگاه‌های دولتی بالای ۱۰ نفر اقامه و عملکرد این دستگاه‌ها در معاونت برنامه ریزی و نظارت ارزیابی مورد ارزیابی قرار میگیرد.

حجت الاسلام رنجبر از راه اندازی سامانه سجاده خبر داد و گفت: این سامانه فعالیت کلیه دستگاه‌های اجرایی در بحث اقامه نماز در استان را تحت پوشش قرار میدهد، در این سامانه عملکرد دستگاه‌های اجرایی مورد ارزیابی قرار میگیرد که در حال حاظر مشغول ارزیابی عملکرد سال ۹۷ هستیم.

وی تصریح کرد: این ارزیابی توسط هئیت ارزیابی شامل نماینده امام جمعه، نماینده استاندار، مدیر ستاد اقامه نماز انجام می‌شود و به ستاد مرکزی اقامه نماز و وزارت خانه‌ها ارسال و در اجلاس سراسری نماز از دستگاه‌های برتر تقدیر می‌شود.

سال گذشته آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی و وزارت کشور به عنوان نهاد‌های برتر در اقامه نماز انتخاب شدند همچنین آموزش و پرورش استان اصفهان به عنوان آموزش پرورش نمونه در اقامه نماز کشور شناخته شد.

ستاد اقامه نماز استان اصفهان در رتبه بندی‌های کشوری جزء رتبه‌های برتر کشور است و طرح‌ها و برنامه‌های ستاد استان اصفهان در سطح کشور برگزار می‌شود همچنین ستاد مرکزی اقامه نماز جشنواده‌ها طرح‌های بزرگ را جهت اجرا به ستاد استان اصفهان واگذار می‌کند.


انتهای پیام/م
 

صحبتهای مدیر ستاد اقامه نماز استان اصفهان درباره اهمیت نماز در ادارات

برچسب ها: نماز ، احکام شرعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.