مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه گفت : استان کرمانشاه از استان‌ها مطرح در صنعت اسب است .

به گزارش خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،صابر رحیمی مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه در دیدار مسوولین هیئت سوارکاری، انجمن صنفی و کارفرمایی پرورش دهندگان اسب و انجمن نژادی اسب کرد استان بر توسعه سوارکاری در استان به عنوان یک رشته ورزشی اصیل و قدیمی و با پتانسیل در امر اشتغال تاکید کرد.

وی با اشاره به توانمندی‌های استان کرمانشاه در عرصه این رشته ورزشی گفت : استان کرمانشاه با وجود ظرفیت‌های و پتانسیل‌های ارزشمند در این عرصه از استان‌های مطرح کشور در عرصه اسب و سوارکاری است.

وی با اشاره به اینکه امروز سوارکاری و اسب از حالت یک رشته تفریحی و ورزشی به یک صنعت توسعه یافته است تاکید کرد:امروزه در برخی کشور‌ها میلیارد‌ها دلار در زمینه این رشته سرمایه گذاری می‌شود که نشانگر اهمیت این رشته است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه افزود:برگزاری جشنواره‌های اسب در بخش‌های مختلف از جمله اقدامات مؤثری است که می‌تواند به توسعه این صنعت کمک شایانی نماید.

وی از همکاری این اداره کل با هیئت سوارکاری و تشکل‌های فعال در عرصه سوارکاری برای برگزاری این جشنواره در سالجاری خبر داد و گفت:با توجه به مرمت زمین چمن مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد کرمانشاه، این جشنواره دیگر در این مجموعه برگزار نخواهد شد و مکان مناسب دیگری برای برگزاری آن پیش بینی شده است.

صابر رحیمی، در ادامه از عزم جدی این اداره کل برای ایجاد یک میدان سوارکاری استاندارد در مجموعه ورزشی دهکده المپیک کرمانشاه خبر داد و گفت:تلاش می‌کنیم با کمک فعالان و دلسوزان این رشته ورزشی در استان این مهم را که سالهاست علاقه‌مندان به سوارکاری از فقدان آن رنج می‌برند را به سرانجام برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمانشاه از برنامه ریزی در راستای برگزاری جشنواره‌های “شو سواره”در کرمانشاه به منظور ایجاد نشاط در جامعه و توسعه سوارکاری خبر داد و افزود:علاوه بر این قرار است برای اولین بار تعزیه خوانی اهل بیت با همکاری گسترده این اداره کل هیات سوارکاری استان در مجموعه ورزشی آزادی برگزار شود.

وی تاکید کرد:حوزه ورزش استان کرمانشاه با حمایت‌های دلگرم کننده استاندار کرمانشاه و مجموعه مدیریتی استان یک مجموعه مطالبه گر است و تلاش می‌کند از هر فرصتی برای توسعه استان استفاده نماید .

 

 

انتهای پیام/د

توسعه سوارکاری در استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.