رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان نهبندان گفت: ۱۵ هزار و ۲۴ رأس بره و بزغاله در شهرستان نهبندان علیه بیماری تب مالت ایمن سازی شدند.

راه انجام رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، گفت: بیماری تب مالت از مادر به فرزند منتقل می‌شود و با توجه به اینکه دام ماده در آینده به عنوان دام مولد در تکثیر نسل نقش مهمی در تولید دارد، ایمن سازی در این حوزه در تولید بهداشتی فرآورده‌های خام دامی و پیشگیری از شیوع این بیماری به جامعه انسانی نقش مهمی دارد.

وی با بیان اینکه بیماری تب مالت یا بروسلوز از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است، تصریح کرد: مصرف شیرخام، پنیر تازه غیر پاستوریزه، خامه و بستنی‌های سنتی می‌تواند در انتقال بیماری به انسان تأثیر چشمگیری داشته باشد.

راه انجام با اشاره به اینکه مهمترین راه جلوگیری از بیماری بروسلوز واکسیناسیون دام‌های حساس است، افزود: از ابتدای امسال ۱۵ هزار و ۲۴ رأس بره و بزغاله در ۱۰۵ واحد دامی شهرستان نهبندان علیه بیماری تب مالت ایمن سازی شدند.

 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان گفت: دامداران همکاری لازم را با اکیپ‌های مبارزه شبکه دامپزشکی شهرستان داشته باشند تا ایمنی لازم در دام‌ها علیه انواع بیماری‌های عفونی و خطرناک ایجاد شود و دامداران از خسارات جبران ناپذیر تلفات ناگهانی دام‌های خود در امان باشند.

انتهای پیام / ط ا

واکسیناسیون  دام  راه جلوگیری از بیماری بروسلوز 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.