مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: میزان مالیات مقطوع عملکرد پارسال صاحبان مشاغل به منظور مشارکت، تکریم مودیان و تسهیل در وصول مالیات ابلاغ شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هاشمی مدیرکل امور مالیاتی استان فارس بیان کرد: بر اساس دستورالعمل مالیات مقطوع امسال، صاحبان مشاغلی که مجموع فروش کالا و خدمات آن‌ها در پارسال حداکثر ۸۲۸ میلیون تومان باشد در صورت تکمیل و ارسال فرم از نگهداری اسناد و مدارک و تسلیم اظهارنامه مالیاتی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف هستند.

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل مذکور که پارسال اولین سال فعالیت آن‌ها بوده و در سال ۹۶ بدون فعالیت بوده اند و صاحبان مشاغل مشارکتی که در سال ۹۷ شرکای آن‌ها تغییر کرده باشد، مشمول مفاد این دستورالعمل نبوده و مکلف به انجام تکالیف قانونی از جمله تسلیم اظهارنامه مالیاتی در موعد مقرر هستند.

هاشمی با بیان اینکه مودیانی که امکان پرداخت مالیات مقطوع موضوع این دستورالعمل را به صورت یکجا در خرداد ماه امسال ندارند، افزود: برای این افراد مالیات تا چهار ماه به صورت مساوی تقسیط می‌شود و در صورت پرداخت نکردن به موقع مشمول جریمه موضوع ماده ۱۹۰ قانون مالیات‌های مستقیم می‌شوند.

مدیرکل امور مالیاتی استان فارس ادامه داد: مودیانی که در موعد قانونی اظهارنامه مالیاتی شان را تسلیم نکنند نمی‌توانند از این مزایا استفاده کنند.

وی اضافه کرد: خریدارانی که پارسال سکه از بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت کرده اند، مشمول مفاد این دستورالعمل نمی‌شوند.

هاشمی با اشاره به اینکه ۳۱ خرداد ماه امسال آخرین موعد ارائه اظهارنامه و برخورداری صاحبان مشاغل از تسهیلات مالیات مقطوع است، اظهار کرد: سایر صاحبان مشاغل نیز بر حسب مقررات مربوطه باید نسبت به ارائه اظهارنامه مالیاتی و پرداخت مالیات خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: مودیان می‌توانند برای دریافت فرم به پایگاه سامانه سازمان امور مالیاتی کشور به نشانی www.tax.gov.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/ت

اعلام میزان مالیات مقطوع به صاحبان مشاغل در فارس 

برچسب ها: تسهیلات ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار