بازرسی ویژه آمریکا در بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از سال 2012 تاکنون 63 میلیون دالر از کمک‌های آمریکا به دانشگاه این کشور در کابل مفقود شده است.

گزارش «سیگار» از اختلاس 63 میلیون دالری از دانشگاه آمریکایی ها در کابلبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، بازرسی ویژه آمریکا در بازسازی افغانستان (سیگار) در تازه‌ترین گزارش خود اعلام کرد که از سال 2012 تاکنون 63 میلیون دالر از کمک‌های آمریکا به دانشگاه این کشور در کابل مفقود شده است.

بر اساس این گزارش، برای هر دانشجوی افغان در دانشگاه آمریکایی در دوره چهار ساله لیسانس، حدود 126 هزار دالر از کمک‌های آمریکا مصرف شده است.

در گزارش اخیر سیگار در مورد دانشگاه آمریکایی ها در افغانستان این گونه جمع‌بندی شده که اگر ایالات متحده هر کدام از دانشجویان افغان را به دانشگاهی در آمریکا می‌فرستاد، پول کمتری مصرف می‌شد.

جان ساپکو، بازرس ویژه آمریکا در امور بازسازی افغانستان به روزنامه نیویورک تایمز گفته است: در هفت سال بررسی قراردادهای دولتی و دریافت‌کنندگان کمک‌های آمریکا در افغانستان، این نهاد بدترین موردی است که دیده‌ام.

دانشگاه آمریکایی ها در افغانستان یک دانشگاه به زبان انگلیسی است که در سال 2006 در کابل به سبک کالج‌های آمریکایی تاسیس شد و حدود 1700 دانشجو در دوره‌های لیسانس و فوق‌لیسانس از جمله در رشته‌های اداره و مدیریت، کامپیوتر، علوم سیاسی و حسابداری در آن در حال تحصیل هستند. هدف از تاسیس این دانشگاه تامین کادرهای نخبه در افغانستان است. برخی از فارغ‌التحصیلان این دانشگاه در مناصب عالیرتبه در حکومت افغانستان مصروف به کار شده‌اند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.