محمد اشرف غنی رییس‎جمهور افغانستان به شدت پیرامون حمله تروریستی به دانشگاه آمریکایی افغانستان در کابل واکنش نشان داده و تاکید کرده است که این رویداد حمله به پیشرفت و ترقی افغانستان بود.

حمله به دانشگاه آمریکایی در کابل، حمله به پیشرفت و ترقی افغانستان بودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، محمد اشرف غنی رییس‎جمهور افغانستان به شدت پیرامون حمله تروریستی به دانشگاه آمریکایی افغانستان در کابل واکنش نشان داده و تاکید کرده است که این رویداد حمله به پیشرفت و ترقی افغانستان بود.

دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که غنی حمله شام روز چهارشنبه (۳ اسد) در منطقه دارالامان شهر کابل بر دانشگاه آمریکایی افغانستان را به شدت محکوم کرده است.

غنی ضمن محکوم کردن این حمله گفته است که گروه های تروریستی با حمله به افراد ملکی، موسسه های آموزشی، مناطق مسکونی، پل وپلچک، پایه های برق، و تظاهرات مسالمت آمیز شهروندان می خواهند، تا مانع رشد و تقویت ارزشها شوند که افغانها از جنبه راه موفقیت، ترقی و آبادانی افغانستان سربلند به آن معتقد هستند.
 
وی افزود: تروریستها باید بدانند که مردم و حکومت افغانستان راهی را که انتخاب کرده اند، به رغم دشواری ها و سختی ها ادامه داده، و برتمام چالش ها فائق خواهند آمد و حمله به تاسیسات آموزشی و اماکن عامه و هدف قراردادن غیر نظامیان نه تنها عزم ما را متزلزل نمی سازد، بلکه آنرا در مبارزه و نابودی ریشه های ترور و رعب افکنی راسخ تر می کند.
 
رئیس جمهور افغانستان از تلاش و کارکردهای مسلکی و مسئولانه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بخاطر جلوگیری از تلفات بیشتر و از پا در آوردن تروریستها قدردانی کرد.
 
در همین حال ریاست اجرایی افغانستان نیز ضمن محکوم کردن این حمله تروریستی گفته است که حمله به نهادهای علمی و دانشگاهی بیانگر ماهیت جاهلانه طالبان و تروریست‌‎ها می باشد.
 
 گفتنی است که شام روز چهارشنبه (۳ اسد) چند مهاجم انتحاری نخست در دروازه ورودی دانشگاه آمریکایی افغانستان در کابل یک موتور بمب‌گذاری شده را منفجر کردند؛ و سپس چند مهاجم مسلح تلاش کردند وارد محوطه دانشگاه شوند، ولی محافظان دانشگاه توانستند مانع ورود آنها شوند.

پس از چند ساعت درگیری پلیس کابل از کشته شدن دو مهاجم خبر داد و گفت که درگیری پایان یافته است.

عبدالرحمان رحیمی ؛ فرمانده پلیس کابل به رسانه ها گفت که در این درگیری ۱۳ نفر به شمول ۷ دانشجو، سه مامور پلیس و سه محافظ کشته شده اند.۳۵ دانشجو و ۹ مامور زخمی شدند و حدود ۷۵۰ دانشجو و خدمه نجات یافتند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.