معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر ۳۶ تن گلرنگ تاکنون از سطح مزارع کشاورزی این استان برداشت شده است.

۳۶ تن گلرنگ در سیستان و بلوچستان برداشت شدبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، علیرضا دهمرده معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان  با بیان اینکه برداشت گلرنگ از اردیبهشت در سیستان و بلوچستان آغاز و تا تیر ادامه دارد، اظهار داشت: امسال ۵۲۷ هکتار از زمین‌های کشاورزی استان به کشت این محصول اختصاص دارد.

وی متوسط برداشت گلرنگ در سیستان و بلوچستان را بین یک و نیم تن ذکر کرد و افزود: پیش بینی می‌شود امسال افزون بر ۸۰۰ تن از این محصول برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه گلرنگ از جمله محصولاتی است که برای کشت آن آب کمی مصرف می‌شود و تحمل شوری خاک را نیز دارد، بیان کرد: دانه روغنی گلرنگ در صنعت روغن کشی و گل آن در صنایع غذایی و دارویی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: گلرنگ یک گیاه زراعی با هدف استحصال روغن و یا اصلاح الگوی تناوبی کشت در زمین‌های کشاورزی بوده که به علت کیفیت محصول این گیاه، کشت آن در کشور رو به فزونی گذاشته و بسیاری از زمین‌های کشور زیر کشت آن قرار گرفته است.

دهمرده از برداشت گندم در سطح ۲۳ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: تاکنون ۱۵ هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر مصرف کشاورزان خریداری و تحویل سیلو‌ها شده است.

وی افزود: همچنین خرید گندم بذری در سیستان و بلوچستان به هزار و ۳۵۰ تن رسید.

انتهای پیام/گ

برداشت گلرنگ در سیستان وبلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار