معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه از استقرار ۱۲۵۲ پایگاه جمع آوری فطریه در سطح استان خبر داد.

به گزارش    گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،غلامرضا نصوری معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه کمیته امداد متولی اصلی جمع آوری فطریه و زکات در استان است، گفت : با تصمیمات اتخاذ شده در شورای زکات استان، سایر ارگان‌ها از جمله بهزیستی و موسسات خیریه هم با کسب مجوز می‌توانند نسبت به جمع آوری زکات فطریه اقدام کنند.

وی از برپایی ۱۲۵۲ پایگاه جمع آوری فطریه در سطح استان خبر داد و گفت : این پایگاه‌ها در محل ادارات کمیته امداد، مصلی‌ها و مزار شهدا مستقر است.

نصوری با اشاره به پوشش ۴۰ درصدی جمعیت استان در بحث جمع آوری زکات در سال گذشته، گفت: با توجه به این میزان پوشش سال گذشته بیش از چهار میلیارد و ۶۷۰ میلیون تومان زکات در سطح استان جمع آوری شد.

معاون کمیته امداد استان افزود: امسال تلاش داریم پوشش جمعیتی خود را در بحث جمع آوری زکات افزایش دهیم و در همین راستا تعداد پایگاه‌ها از حدود ۱۱۰۰ مورد در سال گذشته، به بیش از ۱۲۵۲ پایگاه افزایش یافته است.

نصوری تصریح کرد: هدفگذاری امسال این است که بتوانیم بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را پوشش دهیم و پیش بینی می‌شود با جمع آوری زکات نیمی از جمعیت استان، رقم زکات فطریه امسال به بیش از هشت میلیارد تومان برسد.

وی با بیان اینکه فطریه جمع آوری شده بلافاصله بین اقشار نیازمند جامعه توزیع می‌شود، گفت: بعضا در برخی روستا‌ها بلافاصله با توجه به شناختی که معتمدین روستا از فقرا دارند در همان محل زکات فطریه تقسیم می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه امکان پرداخت زکات فطریه از طریق سامانه هم فراهم شده، گفت: افراد می‌توانند زکات فطریه خود را از طریق شماره گیری کد دستوری #۵*۵*۰۸۳*۸۸۷۷* نیز واریز کنند .

 

 

انتهای پیام/د

سایر ارگان‌ها نسبت به جمع آوری زکات فطریه اقدام کنند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.