نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت:جوانان اثبات توانایی‌های نهفته در جامعه و عنصر پایدار در مقابل دشمنی دشمنان هستند.

عادی سازی روابط اعراب مرتجع با رژیم اسرائیلبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم  نماینده، ولی فقیه در آذربایجان شرقی،امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز که در مصلی امام خمینی این شهر برگزار شد، طی سخنانی با تاکید بر اینکه پویایی و جوانگرایی در عرصه مدیریت کشور یکی از مسائل مهم در آغاز دهه پنجم انقلاب اسلامی است، اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در جمع دانشجویان که در اولین روز خرداد انجام شد با بر شمردن روند حرکت عمومی انقلاب مبتنی بر بیانیه گام دوم، به موضوع راهکار‌های عملی تحقق بخشیدن به آن بیانیه پرداختند و فرمودند که اگر جوان وارد عرصه مدیریت شد و مدیران ارشد نظام از جمله جوانان متعهد شدند آنگاه حرکات روبه جلو نظام سرعت میگیرد.

وی افزود: اهمیت جوانگرایی در عرصه مدیریت کشور برای همگان روشن است و جوانان حزب‌الهی اگر به عرصه مدیریت کشور وارد شوند می‌توانند نوید بخش تحولی در مدیربت کشور باشند.

امام جمعه تبریز در بیان اهمیت و آثار جوانگرایی در عرصه‌های مدیریتی کشور، افزود: اهمیت جوانگرایی عبارت از این است که جوان حرف نو میزند و ایده‌های جدید دارد و تصمیمات جسورانه‌ی جوان باعث تحول در عرصه‌های مدیریت میشود.

وی با بیان اینکه اهداف تعیین‌شده و افق پنجاه ساله نظام با بکارگیری توانایی جوانان تحقق پیدا میکند، بیان کرد: جوان انرژی و توانایی‌اش حلال مشکلات کشور است و جوانان اثبات توانایی‌های نهفته در جامعه و عنصر پایدار در مقابل دشمنی دشمنان هستند.

آل‌هاشم گفت: باید به جوانان میدان دهیم تا آن‌ها بتوانند در ادارات و سازمان‌ها با روحیه جوانی‌شان به کشور کمک کنند و البته این بدان معنا نیست که از باتجربه‌ها نباید استفاده کرد بلکه افراد باتجربه باید در ستاد‌ها باشند و جوانان در میدان عمل تحولات را ایجاد کنند.

نماینده، ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی در ادامه سخنانش با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، یادآورشد: یکی از دلایلی که سبب شد که امام خمینی به عنوان الگو و رهبر انقلابی در جهان مطرح شود، ویژگی حق‌طلبی و عدالت‌خواهی امام بود.

وی افزود: در دوره‌ای که رژیم شاهنشاهی با تاسیس ساواک فضای رعب و وحشت در جامعه بوجود آورده بود، بیان حقایق جامعه توسط امام (ره) سبب شد تا مردمی که سال‌ها تشنه برچیدن بساط طاغوت و برپایی حکومت مردمی بودند به سمت امام سوق پیدا کنند.

خطیب جمعه تبریز، ادامه داد: روحیه حق‌جویی امام (ره) را میتوان در مخالفت و مقابله ایشان با برنامه‌های رژیم پهلوی مانند کاپیتولاسیون و نفوذ رژیم صهیونیستی در ایران، انقلاب شاه و مردم و بسیاری موارد دیگر که در طول مبارزات ایشان با این رژیم رخ داد، مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه امام (ره) حق را در حالی فریاد میزد که میدانست برایش هزینه‌هایی به دنبال دارد، گفت: در نهایت فریاد حق‌طلبانه امام خمینی سبب تبعید ایشان به خارج از کشور شد، اما ایشان معتقد بود بیان حق هرچند ابتدا سنگین باشد، اما پایانش گواراست و البته در نهایت حق‌گویی و حقیقت‌طلبی ایشان به پیروزی نهضت انقلاب اسلامی منجر شد.

آل‌هاشم تصریح کرد: اگر امروز مشاهده میکنیم آرمان‌های انقلاب در قالب شعار ملت‌های مختلف از گوشه گوشه جهان شنیده میشود به این دلیل است که جمهوری اسلامی توانسته روحیه حق‌طلبی امام را برای سایر کشور‌ها الگوسازی کند.

وی با اشاره به اینکه ایران از جمله معدود کشور‌هایی است که مواضعش را با اقتدار بیان میکند، افزود: این نشان‌دهنده تسلی و تداوم سیره‌ی حق‌طلبی امام در سیاست‌های خارجی نظام است.

امام جمعه تبریز در ادامه خطبه‌ها، فرارسیدن سالروز انتخاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای به رهبری انقلاب توسط مجلس خبرگان پس از رحلت حضرت امام (ره) را مورد اشاره قرار داده و گفت: مقام معظم رهبری پس از ارتحال امام (ره) توسط مجلس خبرگان رهبری به‌عنوان رهبر نظام انتخاب شدند و این هم یکی از تفکرات الهی بود که ایشان در حادثه تروریستی تیرماه سال ۶۰ زنده بمانند و بعد از امام خمینی با همان صلابتِ امام، این انقلاب را سی سال رهبری کنند به‌گونه‌ای که امروز علاوه بر ایران، هدایت مسلمانان جهان را نیز بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری جلوه‌هایی از تداعی امام خمینی (ره) هستند، افزود: مقام معظم رهبری نه تنها در حوزه داخلی بلکه در حوزه‌های بین‌المللی و دیپلماسی نیز در برابر توطئه‌هایی که علیه کشور میشود ایستاده‌اند کمااینکه جلوی بسیاری از جنگ‌ها را در طول این سی سال گرفته‌اند.

آل‌هاشم در بیان دیگر مناسب‌های هفته، با اشاره به سالروز قیام ۱۵ خرداد سال ۴۲، تصریح کرد: این قیام در سال ۴۲ مفتاح پیروزی ملت مسلمان ایران در ۲۲ بهمن ۵۷ بود و دستاورد‌های بسیاری داشت.

وی در ادامه «محوریت یافتن اعتقادات اسلامی در مبارزه»، «خارج شدن جریان‌های غیردینی از صحنه»، «شکست برنامه‌های استعمارگرانه آمریکا»، «محوریت یافتن شعار مبارزه همیشگی با ابرقدرت‌های سلطه‌طلب جهانی» و در نهایت «آشکار شدن ماهیت فریب‌کارانه و چهره ضد دینی رژیم شاهنشاهی» را از جمله آثار و نتایج قیام ۱۵ خرداد برشمرد.

آل‌هاشم با اشاره به شهادت امام جمعه کازرون که توسط اعضای یکی از فرقه‌های ضاله درست لحظاتی بعد از پایان مراسم احیاء شب قدر به شهادت رسید، تاکید کرد: دشمنان ما اگر میخواهند ما را از اینگونه حوادث بترسانید و میخواهید به ائمه جمعه بگویید از مواضعشان عقب‌نشینی کنند.
باید بدانید کشتن که سهل است بلکه اگر ما را تکه تکه نیز کنید، روحمان خواهد گفت که خونی که در رگ ماست هدیه به رهبر ماست.

وی با قدردانی از حضور پرشمار مردم آذربایجان‌شرقی در راهپیمایی روز جهانی قدس، گفت: آن‌هایی که میگویند جوانان کشور از دست رفته‌اند کاش می‌آمدند و ناله‌های جوانان در شب‌های قدر و یا حضور دشمن‌شکن آن‌ها در راهپیمایی روز قدس را می‌دیدند.

آل‌هاشم روز جهانی محیط زیست را مورد اشاره قرار داد و گفت: امروزه رعایت مسائل زیست‌محیطی یک اصل اساسی برای زندگی بهتر انسان است.

وی در پایان با اشاره رعایت مسائل زیست‌محیطی در ارتباط مشکلات نواخی صنعتی بخصوص پتروشیمی و پالایشگاه تبریز، خاطرنشان کرد: مسوولان باید بیش از پیش در این باره پاسخگو باشند چراکه در بین مردم حساسیت‌هایی نسبت به این مورد ایجاد شده و ما آماده هستیم تریبون نماز جمعه را برای توضیحات بیشتر در اختیار مسوولان امر قرار دهیم.

 

انتهای پیام/

ضرورت جوانگرایی در عرصه مدیریت کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.