رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت:قوانین باید با رویکرد و نگرش کاهش اختلافات، دعاوی و کاهش ورودی پرونده‌ها به دادگستری مورد اصلاح و بازنگری قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری استان کرمان در جلسه شورای قضائی استان کرمان که با حضور مشاور رئیس قوه قضائیه برگزار گردید، گفت: ناکارآمد بودن و قدیمی بودن برخی از قوانین، مشکلاتی را برای قضات و قوه قضائیه ایجاد کرده است

نماینده عالی دستگاه قضائی در استان کرمان تصریح کرد:برخی قوانین، قدیمی و مربوط به چند دهه‌ی قبل (به طور مثال ۸۰ سال پیش) است و پاسخگوی نیاز‌های فعلی جامعه نیستند واین موضوع مشکلاتی را برای جامعه ایجاد کرده است.

وی به علل و عوامل این حجم وسیع پرونده در سیستم قضائی اشاره کرد وافزود: دربسیاری از موارد دیده می‌شود که نبود مدیریت صحیح و توانمندی لازم در بخش‌های دیگر مثل سیستم بانکی و دستگاه‌های اجرایی موجب شده است حجم زیادی پرونده در سیستم قضائی تشکیل شود.

رئیس شورای قضائی استان کرمان گفت: در راستای برنامه‌های تحولی در دستگاه قضائی نظرات و ایده‌های عملیاتی و کاربردی قضات و حقوقدانان سراسر استان در ۲۰ محور به قوه قضائیه اعلام شده است.

موحد بیان کرد: اگر به دنبال تحول عظیم و بنیادین در قوه قضائیه هستیم باید راه کار‌های ویژه و فوق العاده‌ای را دنبال کنیم تا به نتیجه مورد نظر برسیم و معتقدیم با یک برنامه جامع و هدفمند می‌توانیم در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت (یک دوره ۱۰ ساله) در قوه قضائیه تحول ایجاد کنیم.
انتهای پیام/ی

لزوم ایجاد تحول در قوانین

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار