نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امام امت به مسئله فلسطین تاکید فراوان داشته‌اند به خاطر اسلام ناب محمدی بود.

کانون نشر امت اسلامی مسجد الاقصی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  آیت‌الله عباسعلی نماینده مردم سیستان و بلوچستان در مجلس خبرگان رهبری  قبل از خطبه‌های نماز جمعه درباره راهپیمایی باشکوه روز جهانی قدس در مصلی قدس زاهدان اظهار کرد: از بنیانگذار جمهوری اسلامی امام امت که آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز قدس نامید و تمام مسلمانانی که این روز را به احترام قدس با پا می‌خیزند تشکر و قدردانی میکنیم.

وی افزود: فلسطین عزیز بیش از این که شناسنامه معتبری داشته باشد شناسنامه اعتقادی داشته و دارد چرا که قبله اول مسلمانان بوده و همه دنیا باید دست به دست هم بدهند تا اسرائیل این غده سرطانی را از منطقه خارج کنیم و نماز جمعه‌ها در مسجدالاقصی انجام شود.

وی ادامه داد: دولت‌هایی که همراه اسرائیل جنایتکار هستند و به مقابله با فلسطین بر می‌خیزند و اسم اسلام را با خود یدک می‌کشند جز مزدور و جنایت هیچ کاری نکرده اند.

سلیمانی افزود: اگر پیامبر (ص) برای ما نماز را عروج نامید و فرموده اند هر مومنی میتواند عروج داشته باشد به شرطی که به اماکن دینی احترام بگذارند و امروز همانطور که پیامبر فرمودند کانون نشر امت اسلامی مسجد الاقصی است.

سلیمانی در ادامه افزود: اگر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی امام امت به مسئله فلسطین تاکید فراوان داشته اند فقط به خاطر اسلام ناب محمدی بود.

وی گفت: نکته دیگر اینکه تمام فق‌های مسلمان شیعه و اهل سنت اتفاق نظر دارند که اگر یک قطعه از زمین مسلمانان بخواهد به دست دشمن جدا شود جهاد برای همه مسلمانان واجب است.

سلیمانی بیان کرد: کسی که ناله مظلومی را بشنود و عملی انجام ندهد مسلمان نیست و زمانی که خطیب جمعه مسجد الحرام میگوید دعا برای مردم فلسطین حرام است باید به چنین مسلمانی نفرین کرد. آل سعودی که دمخور اسرائیل و آمریکا هستند.

وی تاکید کرد: به چند دلیل باید به فلسطین احترام بگذاریم، چون قبله اول ما است دوم اینکه محل عروج پیامبر اکرم است سوم اینکه فلسطین قطعه پاکی برای ما مسلمانان است.

سلیمانی افزود: انشالله فرموده رهبری معظم انقلاب تحقق پیدا میکند و این شالوده ننگین از جامعه پاک خواهد شد و شاهد برگزاری نماز جمعه در مسجد الاقصی خواهیم بود.

انتهای پیام/ع

راهپیمایی مردم زاهدان  در روز قدس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار