نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: آموزش‌و‌پرورش به غیر از وظیفه اصلی خود در امر آموزش، در سایر بخش‌ها برنامه‌ای ندارد.

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حجت‌الاسلام پژمانفر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در موسسه فرهنگی قدس گفت: یکی از اموری که در فطرت و نهاد هر انسانی توسط خداوند به ودیعه گذاشته، میل به شادی و نشاط بوده و اگر کسی بخواهد با این موضوع مخالفت کند، راه را اشتباه رفته است.

وی تصریح کرد: ما با بررسی‌هایی که انجام داده‌ایم، توانسته‌ایم ۳۰ تا ۴۰ راهکار قابل تعمیم برای ایجاد نشاط و شادمانی اصولی و فراوان در مدارس را شناسایی کنیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: این وزارت به غیر از وظیفه اصلی خود در امر آموزش که در آن هم متاسفانه خوب عمل نمی‌کند، در سایر بخش‌ها همچون پرورش و ایجاد روحیه شادی و نشاط در بین دانش‌آموزان برنامه‌ای ندارد و این بی‌برنامگی در مسائل پرورشی علتی می‌شود که دیگران برای ما در این حوزه به دلخواه خود برنامه‌ریزی کنند.

حجت‌الاسلام پژمانفر افزود: درست است که متولی اصلی امر آموزش‌و‌پرورش بچه‌های ما وزارت آموزش‌و‌پرورش بوده، اما از نقش و وظیفه سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها همچون خود مجلس شورای اسلامی، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و ساید نهاد‌ها در این رابطه نباید غافل شد.

قاسم‌علی خدابنده مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: ما نباید با یک اتفاق ناخوشایند در یک بخش کل دستاورد‌های یک سازمان را زیر سوال ببریم.

وی تصریح کرد: ما از بسته‌های فرهنگی در خصوص افزایش شادی و نشاط در دانش‌آموزان استقبال می‌کنیم و آموزش‌و‌پرورش به دنبال این مهم است که به نیاز شادی دانش‌آموزان پاسخ مناسب دهد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش خراسان رضوی: با توجه به همین هدف، شعار امسال آموزش و پرورش «مدرسه، زندگی، نشاط، پویایی و عدالت آموزشی» است و برنامه‌هایی نیز برای تحقق این هدف داریم، اما شاید کافی نبوده است.
 
انتهای پیام//ر.س
 

عملکرد وزارت آموزش و پرورش خراسان رضوی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.