حضور مارک ویلموتس در تیم ملی فوتبال ایران، همچنان در رسانه‌های اروپایی و آسیایی بازتاب دارد.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، فدراسیون فوتبال ایران پس از ماه‌ها جستجو و مذاکره با چندین مربی، سرانجام مارک ویلموتس بلژیکی را به عنوان سرمربی تیم ملی کشورمان انتخاب کرد که مراسم معارفه او روز گذشته (چهارشنبه) برگزار شد.

این خبر در همان ساعات اولیه در رسانه‌های مختلف اروپایی و آسیایی بازتاب یافت و هنوز هم برخی از این رسانه‌ها به این موضوع می‌پردازند.

سایت فاکس اسپورتس آسیا با انتشار این خبر نوشت: مارک ویلموتس، بازیکن سابق تیم ملی بلژیک که کشورش را در جام جهانی ۲۰۱۴ نیز مربیگری کرده است، قرارداد ۱.۲ میلیون دلاری در سال با ایران امضا کرد که تا پایان جام جهانی ۲۰۲۲ معتبر خواهد بود.

این سایت بخشی از صحبت‌های ویلموتس در جلسه معارفه را نیز منتشر کرد که او گفته بود: "از حالا به بعد ایران کشور من است و ما باید با هم کار کنیم تا نتیجه‌ی موفقیت آمیزی به دست بیاوریم. من در روز‌های گذشته از اینجا بازدید کرده ام و باید بگوییم ایران کشوری توسعه یافته است. ما قصد داریم به جام جهانی ۲۰۲۲ صعود کنیم، به همین دلیل است که من اینجا هستم.

ویلموتس گفت: خانواده ام با آمدن من به ایران موافق نبودند، اما تصمیم گرفتم هدایت تیم ملی ایران را بر عهده بگیرم و این بخشی از فوتبال است. "

این رسانه آسیایی در پایان از وحید هاشمیان و مانو فررا به عنوان ۲ دستیار ویلموتس یاد کرد.

سایت theleadersnews هم نوشت، مارک ویلموتس سرمربی سابق بلژیک و ساحل عاج به طور رسمی سکان هدایت ایران را در دست گرفت. این بلژیکی ۵۰ ساله که با شیاطین سرخ دوران بسیار خوبی را داشت، پستی را تحویل گرفته که از فوریه سال گذشته پس از خروج کارلوس کی روش، سرمربی پرتغالی، خالی مانده بود.

سایت plo ویتنام نیز نوشت، مارک ویلموتس هدایت تیم شماره یک آسیا را بر عهده گرفت.

مارک ویلموتس یکی از اعضای نسل طلایی بلژیک با انزو شیفو است.

این رسانه ویتنامی با اشاره به این که وظیفه ویلموتس رساندن ایران به جام جهانی ۲۰۲۲ قطر است نوشت: حضور ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ یک امر کوچک است، زیرا ایران و ژاپن و کره جنوبی تیم‌های برتر آسیا هستند. در رتبه بندی فیفا، ایران همیشه صدرنشین آسیا است.

Topskor اندونزی از دیگر رسانه‌هایی بود که خبر انتصاب مارک ویلموتس بلژیکی را بازتاب داد.

سایت sportbuzzer آلمان نیز با اشاره به حضور ویلموتس و هاشمیان روی نیمکت تیم ملی ایران نوشت، ۲ بوندسلیگایی سابق در ایران، هاشمیان دستیار ویلموتس شد.

این رسانه آلمانی با ذکر این نکته که هاشمیان ۲۰ سال در آلمان زندگی کرده، دلیل انتخاب مهاجم سابق ایران را تسلط او به زبان آلمانی دانست.

غناساکرنت هم خبرانتصاب ویلموتس را منتشر کرد.

این سایت در سابقه ویلموتس نوشت، هافبک سابق بلژیک، تیم ملی کشورش را به مرحله نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ هدایت کرد، اما پس از حذف در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۱۶ اخراج شد.

دوران مربیگری او در ساحل عاج تنها ۶ ماه طول کشید و وقتی این کشور آفریقایی در راهیابی به جام جهانی ۲۰۱۸ موفق نشد، از سمت خود برکنار شد.

سایت‌های فوتبال کرنت، فوتبال بلژی، فوتبال پریمیوربلژیک هم از دیگر رسانه‌هایی بودند که به پوشش خبری معارفه ویلموتس پرداختند.

فوتبال بلژی نوشت، مانو فررا با ترک آکادمی خنت به عنوان دستیار ویلموتس فعالیت خواهد کرد. ویلموتس که با ساحل عاج موفق نبود امیداور است در ایران کار مربیگری اش روی غلتک بیفتد.

hsv ۲۴.mopo آلمان هم به حضور هاشمیان در تیم ملی اشاره کرد و نوشت مهاجم سابق هامبورگ کمک مربی تیم ملی ایران شد.


بیشتر بخوانید:

آیا مذاکره با ویلموتس در روال رسمی انجام شده است؟

سالی ۲۲ میلیارد تومان برای سرمربی بی جام!

مارک ویلموتس با ایران به توافق رسید


انتهای پیام/

واکنش رسانه‌های مختلف به انتصاب ویلموتس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار