وزیر دفاع تایوان ضمن اعلام خبر برگزاری مانور نظامی در این جزیره خودمختار اعلام کرد تایپه هرگونه تهدید از سوی چین را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت.

وزیر دفاع تایوان: هرگونه تهدید نظامی چین را پاسخ خواهیم دادبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، «ین تفا» وزیر دفاع تایوان، ضمن آنکه قول داد این جزیره خودمختار تهدید‌های نظامی رو به افزایش چین را بی‌پاسخ نگذارد، اعلام کرد امروز نیرو‌های دریایی، هوایی و زمینی تایوان برای دفع نیرو‌های مهاجم مانور نظامی انجام خواهند داد.

وزیر دفاع تایوان در حالیکه این مانور نظامی را مشاهده می‌کرد به خبرنگاران گفت: «نیرو‌های نظامی حزب کمونیست چین بدون آنکه استفاده از این نیرو‌ها برای حمله به تایوان را کنار بگذارند همچنان به پیشروی خود ادامه می‌دهند». او در ادامه افزود: «پکن قصد دارد ثبات منطقه را نابود کند و امنیت دو طرف تنگه را برهم بزند». او گفت با وجود آنکه این تمرینات شبیه‌سازی‌شده هستند؛ اما شکی نیست که تهدیدی جدی برای ما وجود دارد.

این اظهارات وزیر دفاع تایوان پس از آن بیان می‌شود که تنش‌ها در دو طرف تنگه تایوان افزایش یافته است. در ماه‌های اخیر، ارتش چین تمرین‌های بسیاری را با کشتی‌های جنگی، بمب افکن‌ها و هواپیما‌های شناسایی در حوالی جزیره تایوان انجام داده است.

چین تایوان را بخشی از «چین واحد» می‌بیند و هرگز استفاده از زور را برای تحت کنترل درآوردن این جزیره خودمختار رد نکرده است. این جزیره در روابط پکن و واشنگتن نیز به موضوعی مناقشه برانگیز تبدیل شده است که سبب تشدید جنگ تجاری میان این دو قدرت بزرگ جهانی شده و از طرفی آرایش جنگی چین در دریای چین جنوبی را در پی داشته است.

اوایل ماه جاری در حرکتی نادر، مقامات ارشد آمریکا و مقامات امنیتی تایوان نشستی را برگزار کردند که این حرکت سبب خشم پکن شد. چین فشار‌ها بر تایوان را با این فرض که تسای انگ-ون، رئیس‌جمهور آن، به دنبال استقلال رسمی این جزیره است افزایش داده، استقلالی که جزء خطوط قرمز چین محسوب می‌شود.

تسای بار‌ها گفته است که می‌خواهد وضع موجود را با چین حفظ کند؛ اما از امنیت و دموکراسی تایوان دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار