فرماندار آبادان گفت: در جریان سیل اخیر بین ۱۱ تا ۱۲ میلیارد متر مکعب سیلاب از مناطق بالادست به سمت آبادان سرازیر شد که بدون وارد آمدن خسارت کنترل و مهار شد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدزین العابدین موسوی فرماندار آبادان در جلسه شورای اداری در سالن اجتماعات فرمانداری آبادان میزان سیلاب در بیابان‌های آبادان را ۷۰ میلیون متر مکعب بیان کرد و گفت: بخشی از سیلاب پس از ذخیره در حوضچه‌ای به سمت بیابان‌های شمال آبادان و کانون‌های گرد و خاک رها شده همچنین برای په سمت سفره‌های آب زیرزمینی هدایت شد.

وی ادامه داد: طی ۳۰ تا ۴۰ روز که خوزستان درگیر بحران سیل بودیم در شهرستان آبادان برای پیشگیری از خسارت ناشی از سیل با همیاری و همکاری مردم و مسئولان، نیروهای جهادی و انتظامی بیش از ۲ برابر ظرفیت سدهای آب خوزستان در آبادان سیلاب مهار شد.

فرماندار ویژه آبادان احداث ۳۱۵ کیلومتر سیل بند در شهرستان آبادان را یادآور شد و گفت: با برآورد انجام شده ۳۱۵ کیلومتر سیل بند در حاشیه رودخانه‌ها، انهار، خیابان‌ها، جاده آبادان – ماهشهر، جاده آبادان – اهواز و امتداد جاده قفاس و شمال و جنوب ساحل بهمنشیر احداث شد که در مقایسه با احداث سیل بندهای استان ۲ برابر نشان می‌دهد.

موسوی افزود: به رغم وجود ظرفیت‌های اقتصادی در بنادر آبادان، چوئبده، اروندکنار وهمچنین داشتن شهرک صنعتی و همسایگی با کشورهای عراق و کویت از این ظرفیت‌ها برای رونق اقتصادی منطقه استفاده نشده است.

وی تسهیل شرایط سرمایه گذاری بخش خصوصی و خارجی در این شهرستان را لازم و ضروری دانست و ادامه داد: برای برون رفت از مشکلات اقتصادی باید با برنامه ریزی صحیح در جذب سرمایه گذار خارجی و بخش خصوصی تلاش کنیم تا اشتغال جوانان فراهم شود.

فرماندار ویژه آبادان در ادامه گفت: نیروهای مسلح و امنیتی باید فضا را برای اشتغال و فعالیت سرمایه گذاران امن کنند.

موسوی با اشاره به پروژه فاز ۲ پالایشگاه آبادان گفت: پروژه فاز ۲ آبادان بین سه تا چهار هزار نفر را مشغول به کار کرده و بیش از این ظرفیت جذب نیروی کار ندارد در همین راستا می‌بایست پروژه‌های دیگری را در این منطقه برای رونق اشتغال تعریف کرد.

وی گشایش نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی در آبادان را ضروری خواند و افزود: به منظور معرفی محصولات تولید شده در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان آبادان نمایشگاه دائمی مورد نیاز است و مسئولان ذیربط باید این موضوع را پی گیری کنند.

انتهای پیام/ د

میزان سیلاب در بیابان‌های آبادان

برچسب ها: سیلاب ، حوادث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.