­وزارت خارجه فرانسه آغاز مجدد گفتگو‌ها در یمن را تنها راه دستیابی به توافق جامع سیاسی توصیف کرد.

وزارت خارجه فرانسه: آغاز مجدد گفتگوها، تنها راه دستیابی به توافق جامع سیاسی در یمن استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه فرانسه، این کشور بر ضرورت پایان یافتن جنگ در یمن تاکید کرد.

این گزارش می‌افزاید: فرانسه بر فشار‌های خود بر عربستان سعودی و امارات متحده عربی به منظور پایان یافتن جنگ در یمن ادامه می‌دهد و گفتگوی منظمی با این دو کشور و دیگر بازیگران منطقه‌ای مبنی بر ضرورت خروج از این درگیری و لزوم رعایت حقوق بین‌الملل بشردوستانه دارد. این موضع که برای همگان شناخته شده است، در زمان سفر وزیر امور خارجه فرانسه به عربستان سعودی به طور علنی بیان شده است.

فرانسه به طور فعالانه، از میانجیگری «مارتین گریفیتس» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد حمایت می‌کند و تمامی طرف‌های درگیر را دعوت می‌کند تا به نحو سازنده، نسبت به اجرایی کردن تعهدات تقبل شده در دسامبر سال ۲۰۱۸ میلادی (۱۳۹۷ شمسی) در شهر استکهلم سوئد، اقدام نمایند.

فرانسه، اهمیت ماموریت سازمان ملل در پشتیبانی از توافق صلح حدیده را یادآور شد. آغاز مجدد گفتگو‌ها در مورد توافق جامع سیاسی، با در نظر گرفتن تنوع بازیگران در یمن، تنها چشم انداز واقعی برای پایان دادن به درگیری‌ها در یمن است.

انتهای پیام/

برچسب ها: یمن ، عربستان ، فرانسه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار