تیم‌های فوتبال آرسنال و چلسی در فینال رقابت‌های لیگ اروپا امشب از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه به مصاف یکدیگر رفتند.

به گزارش خبرنگار دنیای ورزش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان،تیم‌های فوتبال آرسنال و چلسی امشب در فینال رقابت‌های لیگ اروپا از ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه المپیک باکو به مصاف یکدیگر رفتند تا قهرمان این دوره از رقابت‌ها مشخص شود.  

چلسی ۰ - ۰ آرسنال / گزارش لحظه به لحظه

ترکیب دو تیم

آرسنال: پتر چک، کوشیلنی، سوکراتیس، مونرئال، مایتلند نایلس، توریرا، ژاکا، کولاسیناچ، اوزیل، اوبامیانگ و  لاکازت

چلسی: کپا، آسپلیکوئتا، کریستنسن، داوید لوییز، جورجینیو، امرسون، کانته، کواچیچ، پدرو، هازارد و ژیرو

نیمه نخست

دو تیم در نیمه نخست بازی نسبتا زیبایی را به نمایش نگذاشتند. آرسنالی‌ها که اونای امری متخصص لیگ اروپا را روی نیمکت خود دارند و توانستند نتایج خوبی در راه رسیدن به فینال این رقابت‌ها کسب کنند امید زیادی برای کسب این جام داشتند.  

نخستین موقعیت جدی در این نیمه برای آرسنال و در دقیقه ۹ ایجاد شد و اوبامیانگ نتوانست دروازه چلسی را باز کند در ادامه و در دقیقه ۱۸ صحنه مشکوکی در محوطه جریمه چلسی رخ داد که داور اعتقادی به پنالتی برای آرسنال نداشت، اما این پایان کار نبود و ژاکا در دقیقه ۲۸ دروازه چلسی را خیلی جدی تهدید کرد.  

شاگردان ساری که در این رقابت‌ها باختی نداشتند و گل‌های زیادی هم به ثمر رسانده اند در دقیقه ۲۹ اولین موقعیت جدی را ایجاد کردند که امرسون نتوانست به دلیل حضور سوکراتس دروازه آرسنال را باز کند.   پیتر چک دروازه بان سابق آبی‌ها لندن در ادامه و در دقیقه ۳۵ دروازه تیمش را روی شوت امرسون نجات داد.  

ژیرو در دقیقه ۳۹ بار دیگر صاحب یک موقعیت خوب دیگر  برای چلسی شد که باز هم با واکنش خوب چک همراه شد این بازی تا پایان نیمه نخست موقعیت جدی دیگری نداشت تا ۰ - ۰ به پایان برسد.  

چلسی ۰ - ۰ آرسنال / گزارش لحظه به لحظه

نیمه دوم 

تیم‌های فوتبال ارسنال و چلسی در نیمه دوم بازی بسیار متفاوتی را به نمایش گذاشتند. شاگردان ساری در دقیقه ۴۹ توسط ژیرو نخستین گل مسابقه را به ثمر رساندند تا کار کمی برای توپچی‌ها سخت شود در ادامه، اما آرسنالی‌ها در دقیقه ۵۹ یک موقعیت خوب گلزنی را توسط اوبامیانگ از دست دادند تا شانس بازگشت به بازی را از دست بدهند.  

پدرو در ادامه کار و در دقیقه ۶۲ گل دوم چلسی را روی پاس خوب هازارد به ثمر رساند تا کار توپچی‌ها سخت شود. تلاش آرسنالی‌ها در دقیقه ۶۴ برای زدن یکی از گل‌های خورده باز هم ناکام ماند و در عوض بازیکنان چلسی در همان دقیقه صاحب یک ضربه پنالتی شدند که توسط هازارد به گل تبدیل شد.  

توپچی ها، اما در ادامه به این اتفاق پاسخ خوبی دادند و یکی از گل‌های خورده را در دقیقه ۶۹ توسط ایووبی جبران کردند تا حساب کار ۳- ۱ شود. چلسی در دقیقه ۷۲گل چهارم را توسط هازارد زد و فرصت آن را داشت تا گل پنجم را بزند که با واکنش خوب دروازه بان سابقش یعنی پیتر چک رو به رو شد.  

آرسنالی‌ها در ادامه و در دقایق ۸۲ و ۸۵ دو موقعیت خوب ساختند که هیچ کدام تبدیل به گل نشد تا در پایان چلسی برای دومین بار در تاریخقهرمان این رقابت‌ها شود این نخستین جام اروپایی برای مائوریتسو ساری بود که با فتح بازی امشب رقم خورد.  

نکته جالب درباره قهرمانی چلسی در این رقابت‌ها این بود که آبی‌های لندن از ابتدای رقابت‌های این فصل لیگ اروپا هیچ شکستی را تجربه نکردند و با ۱۲ برد و ۳ تساوی به قهرمانی رسیدند این در حالی است که ارسنالی‌ها سابقه ۲ شکست را داشتند.  

شاگردان ساری همچنین در این فصل مرگبار‌ترین خط حمله این رقابت‌ها را داشتند و ۳۶ گل زدند تا اونای امری متخصص براینخستین بار در فینال لیگ اروپا ناکام باشد.  

چلسی ۴ - ۱ آرسنال / شکست سنگین توپچی‌ها در باکو / نخستین جام اروپایی ساری در خارج از خاک قاره سبز


بیشتر بخوانید:

چلسی - آرسنال/ دربی لندن این بار در فینال اروپا/ توپچی‌ها با متخصص و آبی‌های آتشین در اندیشه کسب جام

فینال لیگ اروپا درگیر خصومت دو کشورِ همسایه‌ی ایران


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.