فرماندار ویژه شهرستان جهرم گفت: ۲ هزار و ۶۰۰ کنتور هوشمند روی چاه‌های کشاورزی شهرستان جهرم نصب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، علیرضا صحراییان فرماندار ویژه شهرستان جهرم در نشست شورای حفاظت از منابع آب شهرستان جهرم گفت: بر اساس قراردادی که با کارخانجات مخابراتی ایران (ITMC) برای مجهز شدن تعدادی از باغ‌های این شهرستان به تجهیزات هوشمند سازی مصرف بهینه آب منعقد شده، تا کنون ۲ هزار و ۶۰۰ کنتور هوشمند بر روی چاه‌های کشاورزی این منطقه نصب شده است.

وی افزود: اقتصاد این شهرستان بر پایه کشاورزی و باغداری است و طبیعی است که آب یک عنصر حیاتی برای اقتصاد این منطقه است، اما باید مصرف آن را مدیریت و با مصرف بهینه از بروز مشکلات جلوگیری کنیم.

صحرائیان ادامه داد: از مردم می‌خواهیم که با توجه به آغاز فصل گرما، حتماً در مصرف آب، دقت کنند، زیرا در صورت بی توجهی به این امر مهم با وجود بارندگی‌های اخیر باز هم با مشکل مواجه خواهیم شد.

فرماندار ویژه شهرستان جهرم همچنین با گلایه از تجاوز به بستر رودخانه‌ها و منابع طبیعی این شهرستان اظهار داشت: در سیل‌های اخیر یکی از عوامل بسیار مهم که باعث آسیب به مردم شد، تجاوز به حریم رودخانه‌ها و ساخت و ساز در بستر آن‌ها بود که ضروری است مسئولان در این مورد با حساسیت بسیار زیادی عمل کنند تا خدای ناکرده شاهد مواردی از این دست در شهرستان جهرم نباشیم.

صحراییان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: مردم برای رفع مشکلاتشان به ما مراجعه می‌کنند که نیاز است مسئولان برای رفع گرفتاری‌های آن‌ها در چارچوب قانون اقدامات لازم را انجام دهند و از سوی دیگر نیز ضروری است ارزیابی کنند که آیا واقعاً ظلمی بر آنان روا شده یا نه، چرا که بعضی از افراد در پی زیاده‌خواهی و سوء استفاده هستند.

وی بیان کرد: نباید هیچ تقاضایی خارج از قانون ترتیب اثر داده شود و باید دقت شود که حق کسی به ویژه افراد ضعیف پایمال و فدای دیگرانی که بعضاً به وکلای قوی دسترسی دارند، نشود.

حبیب‌الله منتظری، مدیر اداره امور آب و منابع زیرزمینی شهرستان جهرم نیز در این نشست گفت: پُر و غیر فعال کردن ۸۸ چاه غیر مجاز، سه مورد رفع تصرف رودخانه و توقیف ۱۰ دستگاه ماشین‌آلات حفر چاه و خودرو، بخشی از اقدامات این اداره در سال ۹۸ است و در این زمینه برخورد با متخلفان همچنان ادامه خواهد داشت.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.
انتهای پیام/م

نصب کنتورهای هوشمند روی چاه‌های کشاورزی جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.