️هشدار پلیس آگاهی استان مرکزی در مورد شیوه‌ی جدید کلاهبرداری تلفنی

فرماندهی انتظامی استان مرکزی از شیوه‌ی جدید کلاهبرداری تلفنی و خالی کردن حساب‌های بانکی در ساعات نزدیک افطار خبر داد.

️هشدار پلیس آگاهی استان مرکزی در مورد شیوه‌ی جدید کلاهبرداری تلفنی به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار کیومرث عزیزی، فرمانده انتظامی استان مرکزی از شیوه‌ی جدید کلاهبرداری تلفنی خبر داد و گفت: در این شیوه ابتدا مخاطب در قالب یک مسابقه تلویزیونی در حال ضبط قرار گرفته و به شخص عنوان می‌شود که با عنایت به برنده شدن جایزه مسابقه، برای اثبات مالکیت خط تلفن همراه و امکان دریافت جایزه، مشخصات شناسنامه‌ای برنده مورد نیاز است.

عزیزی افزود: کلاهبردار پس از اخذ اطلاعات، اقدام به ثبت نام در سامانه‌های بانکی کرده و پس از ارسال کد فعال سازی از سوی بانک برای مشتری، به انحای مختلف و استفاده از زبان فریبکارانه، این کد را از مشتری اخذ و در ادامه حساب‌های وی را مورد سوء استفاده قرار می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این روش برای جلب اعتماد مشتری، ضمن استفاده از اسامی رجال سیاسی و هنری کشور به عنوان مهمان برنامه، غالبا این تماس‌ها با در نظر گرفتن مقتضیات زمان صورت می‌پذیرد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اظهار داشت: تاکنون تماس‌های کلاهبرداران نزدیک به لحظات معنوی افطار برقرار شده و به سوژه عنوان می‌شود که برنده جایزه کمک هزینه سفر به عتبات شده است تا با این عنوان، احساسات وی را تحریک و به راحتی اقدام به اخذ اطلاعات ایشان می‌کنند.

انتهای پیام/ ر

خالی کردن حساب‌های بانکی در ساعات نزدیک افطار از طریق تماس‌های تلفنی

برچسب ها: نیروی انتظامی ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.