وزیر خارجه آمریکا با اذعان به توسعه توانمندیهای نظامی پکن مدعی شد رشد نظامی ارتش چین مدیون سرقت اطلاعات و اسرار فناوریهای آمریکایی است.

پمپئو: ارتش چین از نظر تسلیحات نظامی بسیار پیشرفت کرده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فاکس‌نیوز، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در گفتگویی مدعی شد چین اطلاعات و اسرار نظامی آمریکا را به سرقت برده و در توسعه و توانمندی نظامی خود به کار گرفته است.

وزیر خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه خبری «فاکس‌نیوز» با ابراز نگرانی از توانمندی‌های نظامی چین گفت: «ما هم‌اکنون مشاهده می‌کنیم که آن‌ها (چینی‌ها) در زمینه تسلیحات نظامی نه‌تنها از لحاظ کمیت، بلکه مهلک‌بودن، قابلیت و ظرفیت این سلاح‌ها رشد چشمگیری کرده‌ا‌ند».

وی همچنین درباره قدرت نیروی دریایی و هوایی چین افزود: «کشتی‌های چینی هم‌اکنون در مکان‌هایی رفت‌وآمد دارند که پیش از این حضور نداشتند یا هواپیما‌های آن‌ها نسبت به قبل پرواز‌های گسترده‌تر را انجام می‌دهند و این تحول «خطر واقعی» است».

پمپئو با ادعای اینکه دولت آمریکا راهبرد دقیقی برای مقابله با قدرت‌نمایی چین در منطقه دریای جنوبی در پیش گرفته افزود حضور نظامی واشنگتن در دریای جنوبی چین برای رشد اقتصاد آمریکا لازم است.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، چین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار