نتایج یک نظرسنجی جدید حاکی از آن است که بیشتر مردم آمریکا معتقدند مذاکرات تجاری میان واشنگتن و پکن به بهبود شرایط اقتصادی کشورشان منتهی نمی‌شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، نتایج نظرسنجی «هیل-هریس ایکس» که روز گذشته (دوشنبه) منتشر شد، نشان داد بیشتر شرکت کنندگان آمریکایی اعلام کردند که مذاکرات تجاری دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با چین نمی‌تواند به بهبود اقتصاد آمریکا کمکی کند.

بر اساس این نظرسنجی، ۳۶ درصد اعلام کردند که مذاکرات تجاری واشنگتن و پکن شرایط را بدتر می‌کند و تأثیری بر بهبود اقتصاد کشور ندارد. ۳۱ درصد اعلام کردند که به نظرشان این مذاکرات تغییری ایجاد نخواهد کرد و ۳۳ درصد هم گفتند که این مذاکرات می‌تواند باعث ایجاد شغل‌ها و شرایط اقتصادی بهتری شود.

در این نظرسنجی، ۵۸ درصد دموکرات‌ها اعلام کردند که معتقدند مذاکرات تجاری دونالد ترامپ با چین باعث ایجاد شغل و شرایط اقتصادی بهتر نخواهد شد. ۵۹ درصد جمهوری خواهان اعلام کردند که این مذاکرات باعث بهبود شرایط اقتصادی آمریکا می‌شود.

در این نظرسنجی، افرادی که سن بالاتری داشتند نسبت به این مذاکرات تجاری بدبین‌تر بودند. ۴۸ درصد شرکت کنندگان بالای ۶۵ ساله اعلام کردند که مذاکرات تجاری آمریکا با چین به اقتصاد این کشور صدمه خواهد زد. این درحالی است که ۳۸ درصد شرکت کنندگان بین ۵۰ تا ۶۴ سال گفتند که این مذاکرات شرایط را بدتر می‌کند. این نظرسنجی در تاریخ ۱۰ و ۱۱ ماه مه بر روی ۱۰۰۰ شرکت کننده آمریکایی انجام شد.

جنگ تجاری میان چین و آمریکا این روز‌ها به حدی تشدید شده است که مسئول هیئت تجاری چین دو روز پیش تنها ۲ ساعت پس از ورودش به واشنگتن، پایتخت آمریکا را ترک کرد. موضوع اصلی مذاکرات، توافقی بود که می‌تواند به جنگ تجاری این دو کشور پایان دهد. در پی بی نتیجه ماندن مذاکرات تجاری، دونالد ترامپ تعرفه‌های اعمال شده بر روی ۲۰۰ میلیارد دلار از کالا‌های چینی را از ۱۰ درصد به ۲۵ درصد افزایش داد. چین هم در مقابل بر روی ۶۰ میلیارد دلار از کالا‌های آمریکایی تعرفه اعمال کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار