طراح لوگو برنامه «دعوت» از سختی های رسیدن به این هنر و برنامه های کاری خود در آینده گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه تجسمی گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،  طراحی لوگو اختصاصی برای برنامه، فیلم‌های تلویزیونی و سینمایی از جمله مواردی است که در چند سال اخیر مورد توجه تهیه کنندگان و برنامه سازان قرار گرفته و هنر گرافیک علاوه بر طراحی جلد کتاب، بیلبورد‌های شهری، پوستر و اطلاعیه‌ها و... در فضای حرفه‌ای رسانه‌ای هم بیش از پیش کاربردی شده است.

مریم حاصلی فارغ التحصیل هنر‌های تجسمی و خوشنویس جوانی است که در یک دهه فعالیت حرفه‌ای خود، مقام‌های هنری چشمگیری را در جشنواره‌های مختلف کسب کرده و قالب فعالیت هایش را همراه با خوشنویسی و نقاشیخط به سوی طراحی و گرافیک نیز سوق داده است.

وی تاکنون با همکاری استادش عظیم فلاح، لوگو‌های بسیاری را برای برنامه‌های تلویزیونی و مناسبتی مختلف طراحی و سابقه درخشانی را در این زمینه برای خود رقم زده است.

سختی‌هایی که طراح لوگو برنامه «دعوت» در راه رسیدن به موفقیت کشید

طراحی لوگو برنامه تلویزیونی «راه نشان»، «سیمای خانواده»، «صبح بخیر ایران»، «نگاه خورشید»، «ستاره ها»، «به وقت نوجوانی»،«آمین»، «به توان خدا»، «روز نو»، «عطر بهار» و «ایستگاه نیایش» از جمله مهمترین برنامه‌هایی هستند که حاصلی به صورت انفرادی و بعضا با همکاری عظیم فلاح، نامواره‌های آن‌ها را طراحی کرده است.

سختی‌هایی که طراح لوگو برنامه «دعوت» در راه رسیدن به موفقیت کشید

طراحی لوگو برنامه «دعوت» که در ایام ماه مبارک رمضان از شبکه یک سیما پخش می‌شود هم جدیدترین اثر مشترک حاصلی و استاد فلاح است.

این هنرمند جوان درباره ورود خود به عرصه طراحی به خبرنگار  باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: به طور کلی ورود من به هنر با گرافیک بود، البته من در حال حاضر نقاشیخط را تخصص اصلی خودم قرار داده ام. در دوران هنرستان و تحصیلات کارشناسی با گرافیک درگیر بودم و تمامی ابعاد و کاربرد‌های مختلف آن را انجام داده ام. البته هیچ وقت برای هنر گرافیک کلاس آموزشی نرفتم و تمامی آموخته‌های من در این رشته به صورت تجربی به دست آمده است.

سختی‌هایی که طراح لوگو برنامه «دعوت» در راه رسیدن به موفقیت کشید

وی افزود: مسیر پیشرفت در طراحی را به دلیل نداشتن ابزار و در یک برهه حتی نداشتن لپ تاب، با سختی‌های بسیاری پشت سر گذاشتم، اما کار زیاد به مرور، موفقیت را به وجود آورد. کم کم از صدا و سیما و ارگان‌های مختلف هنری سفارش کار گرفتم و حتی کار طراحی جلد کتاب هم را هم برای بسیاری از ناشران انجام دادم.

سختی‌هایی که طراح لوگو برنامه «دعوت» در راه رسیدن به موفقیت کشید

حاصلی با بیان اینکه جدیدا کار طراحی صحنه هم انجام میدهم، گفت: قصد دارم فعالیتم در رشته گرافیک را جدی‌تر دنبال کنم. در حال حاضر برای حضور در کلاس‌های آموزشی و تخصصی این رشته احساس نیاز می کنم و میخواهم با کسب مهارت‌های بیشتر کار‌های پیچیده و سفارش‌های سخت و خاص را به راحتی انجام بدهم.

سختی‌هایی که طراح لوگو برنامه «دعوت» در راه رسیدن به موفقیت کشید

وی در ادامه در پاسخ به اینکه پیشرفت در نقاشیخط راحت‌تر است یا گرافیک، اظهار کرد: کارکردن در هر رشته‌ای سختی‌های خودش را دارد، میزان پیشرفت در هر حوزه به تلاش و نگاه خود آدم بستگی دارد. همانطور که می‌دانید در سال‌های اخیر رقیب در نقاشیخط زیاد شده است. مخصوصا هنرمندان جوان این رشته هرجا که میروند دنبال کار و سفارش هستند حتی به صورت رایگان؛ امروزه پیشرفت در هر زمینه‌ای سخت شده است. البته من در زمینه نقاشیخط نگاهم را تخصصی‌تر و حرفه ای‌تر پیش می برم.

سختی‌هایی که طراح لوگو برنامه «دعوت» در راه رسیدن به موفقیت کشید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
Setareh Ameri
۱۹:۴۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
بسیار عالی و حرفه ای
Iran (Islamic Republic of)
عاطفه
۱۹:۰۲ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
عااااااااالی بود
امیدوارم همیشه بدرخشی
France
عظيم فلاح
۱۸:۵۹ ۱۰ خرداد ۱۳۹۸
زنده باد مريم حاصلى هنرمند با اخلاق
آخرین اخبار