اجرای مرحله دوم طرح ملی کنترل فشار خون از ۱۷ خرداد در هرمزگان در آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،همتی استاندار هرمزگان گفت:طرح ملی کنترل فشار خون از ۱۷ خرداد تا ابتدای تیرماه در استان اجرا می‌شود.

وی افزود: همه دستگاه‌های اجرایی، فرمانداری‌ها و دهیاری‌ها موظف به همکاری در اجرای این طرح هستند.

فریدون همتی گفت:روند بیماری‌های قلبی و عروقی و کلیوی بر اثر فشار خون رو به افزایش است و در این زمینه پویش ملی کنترل فشار خون راه موثری در کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها است.

وی با اشاره به توسعه زیرساخت‌های درمانی در استان گفت: با ساخت بیمارستان‌ها و مراکز درمانی جدید در سه سال آینده بیش از ۳ هزار نیروی جدید در استان لازم است که تلاش می‌شود با راه اندازی دانشکده‌های پزشکی در شرق و غرب استان کمبود نیرو جبران شود.

استاندار هرمزگان از رئیس دانشگاه علوم پزشکی خواست تا کمیته‌ای برای بررسی تعرفه‌های پزشکی در استان و علت سفر‌های درمانی به استان‌های مجاور تشکیل شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: همه افراد بالای ۳۰ سال از پایان ماه مبارک رمضان به مدت دو هفته مهلت دارند تا با مراجعه به مراکز بهداشت و درمان و خانه‌های بهداشت ویا بصورت خود اظهاری فشار خون خود را در سامانه ملی کنترل فشار خون ثبت کنند.

فشار خون طبیعی بین ۷-۱۲ است.

دکتر فرشیدی افزود: بیش از ۲۲ درصد جمعیت استان دارای بیماری فشارخون هستند که ۲ درصد بیشتر از استاندارد کشوری است.

وی گفت: فشار خون با علایم خاموش پس از ۱۵ سال باعث نارسایی‌های کلیوی، دیابت و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی افزود: علت اصلی مرگ و میر در استان بیماری‌های قلبی و عروقی یا سکته‌های قلبی و مغزی است.

فرشیدی گفت: افزایش مصرف سبزی ومیوه و پیاده روی و ورزش‌های منظم از راه‌های جلوگیری از ابتلا به فشار خون است.

وی با اشاره به سفر بیماران به استان‌های مجاور گفت: بیمارستان‌های استان تنها در دو بخش قلبی و سوختگی اعزام به بیرون از استان دارند که با خرید دستگاه‌های جدید برای بیماران خاص قلبی و راه اندازی icu سوختگی اعزام‌ها متوقف می‌شود.

حسین هاشمی تختی نماینده مردم هرمزگان در مجلس نیز خواستار تسریع در ساخت بیمارستان کودکان بندرعباس و بررسی تعرفه‌های پزشکی در استان شد.
انتهای پیام/ز


طرح ملی کنترل فشار خون از ۱۷ خرداد ماه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.