فرماندار آستارا بر اجرای هر چه بهتر طرح ملی کنترل فشار خون در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسن رستم زاد، فرماندار شهرستان آستارا گفت: پویش ملی کنترل فشار خون یکی از طرح‌های زیربنایی در حوزه سلامت و پیشگیری از بیماری‌های غیرواگیر است.

وی افزود: بیماری فشار خون امروزه به یکی از علت‌های اصلی مرگ و میر تبدیل شده، در حالی که راه‌های پیشگیری و کنترل این بیماری‌ها بسیار ساده و کم هزینه است.

فرماندار شهرستان آستارا با بیان اینکه مشارکت اداره‌ها در راستای اجرای هر چه بهتر طرح ملی کنترل فشار خون امری ضروری است، تاکید کرد: در این راستا باید با اطلاع رسانی جامع و هماهنگی و همکاری اقدامات لازم صورت گیرد.

رستم زاد اظهار داشت: مردم با همکاری و استقبال از این طرح علاوه بر کسب اطمینان از سلامت خود، دولت را در برنامه‌ریزی برای کنترل بیماری فشار خون بالا یاری کنند.

ویتصریح کرد: طبق پژوهش‌های انجام شده، اکثر بیماری‌های قلبی و عروقی ناشی از فشار خون بالا است و با اجرای این طرح سلامت جامعه از بیماری‌های مربوطه تضمین می‌شود.

فرماندار شهرستان آستارا تغذیه نامناسب و گرایش روزانه و مستمر به فست فود‌ها و نیز استرس را از عوامل اصلی مشکلات سلامت در جامعه عنوان کرد و خواستار برنامه ریزی شبکه بهداشت و درمان و خانواده‌ها درارائه برنامه غذایی مناسب و سالم و همچنین ارائه روش‌های کنترل استرس در جامعه شد.

طرح ملی کنترل فشار خون از ۱۷ خرداد تا ۱۵ تیرماه در قالب پایگاه‌های ثابت و سیار در این شهرستان آستارا اجرا می‌شود و افراد بالای ۳۰ سال و زنان باردار جامعه هدف این طرح است.

انتهای پیام/ع

تاکید فرماندار آستارا بر اجرای هر چه بهتر طرح ملی کنترل فشار خون

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.