ولی تیموری گفت: ۳۰کشور همچون چین در ۳ سطح کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت به عنوان بازار جهانی گردشگری کشورمان تعیین شدند.

ولی تیموری، معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه میراث و گردشگری  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان،چین را یکی از مقاصد گردشگری تور‌های ورودی دانست و اظهار کرد: چین در سطح بازار جهانی گردشگری یکی از مقاصد مهم گردشگری دنیا است و با توجه به روابط سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بسیار خوبی که بین ایران و چین وجود دارد، ما هم قصدمان بر این است که از ظرفیت جهانی چین در جذب و ارسال گردشگر بهره‌مند شویم.

وی افزود: ارتباطاتی در طول یک سال گذشته رخ داده و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور سفر‌هایی به چین داشتند و بعد از آن بخش خصوصیمان با حمایت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در برنامه‌هایی که در چین بود، حضور فعالی داشته است. ما در ۳ ماه گذشته در ۲ نمایشگاه چین حضور داشتیم و بخش خصوصی نیز چند برنامه در آنجا برگزار کرده است.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: ما مطالعه خوبی را انجام دادیم و برنامه عملیاتی بسیار خوبی را برای حضور مؤثر در بازار گردشگری چین تبیین کردیم. این برنامه مورد تأیید دستگاه‌های متولی دیگر هم قرار گرفته است. پس در این سطح عزممان براین است که انشاءالله بتوانیم حداکثر استفاده را از بازار چین بکنیم.

تیموری ادامه داد: تا حدی در بعد معرفی ایران در چین و ارائه تصویر واقعی از جامعه امروزی‌مان در این کشور دغدغه داریم. از این منظر دستگاه‌های دیگر باید کمکمان کنند.

وی بیان کرد: به هر صورت ما چین را به عنوان یکی از بازار‌های مهم گردشگری‌مان برای کوتاه‌مدت انتخاب کردیم و با تمام قدرت جلو می‌رویم تا بتوانیم بخشی از بازار این کشور را مشتری گردشگری کشورمان کنیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: ما در ۶ ماه گذشته براساس تحقیقات بازار و یکسری شاخص‌ها مطالعه کردیم و حدودا ۳۰ بازار را شناسایی کردیم.

تیموری اعلام کرد: از این ۳۰ بازار گروهی مثل چین در کوتاه‌مدت بازار ما هستند و گروهی در میان مدت و گروه دیگر در بلند مدت به عنوان اولویت‌های بازاریابی ما تعیین شده‌اند که برای هر کدامشان یک برنامه عملیاتی آماده می‌کنیم و به اجرا می‌گذاریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهندس محمد شرافت
۱۸:۵۳ ۱۷ خرداد ۱۳۹۸
صنعت گردشگری در شهرستان ساوه /پتاسیل تاریخی بین المللی
:رامیتوان با مشارکت مردم (جلب سرمایه گذاری مردم نهاد
)وهمکاری سازمان میراث فرهنگ و همکاری بین بخشی بسترمناسب برای معرفی فرهنگ وایجاد شغل برای جوانان وتوسعه پایدار فراهم نمود
آخرین اخبار