مدیر جهاد کشاورزی ریگان گفت: پوره‌های ملخ صحرایی در این شهرستان از تخم بیرون آمده و هم اکنون کار مبارزه با پوره ها نیز در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ،  حمید فرامرزی  مدیر جهاد کشاورزی ریگان  امروز در بازدید از مناطق آلوده به ملخ صحرایی گفت: با پایش کارشناسان جهاد کشاورزی از منطقه کار مبارزه با پوره‌هایی که از تخم  بیرون آمده اند آغاز شده است.

وی بیان داشت: نسل جدید ملخ صحرایی که بیشترین وسعت آن‌ها در منطقه سیف الدینی وسرزه است در مراتع این منطقه پراکنده شده اند.

مدیر جهاد کشاورزی ریگان تصریح کرد: هم اکنون ۵ دستگاه سمپاش در منطقه مستقر شده اند که کار مبارزه در این شهرستان ادامه دارد.

فرامرزی اظهار کرد: با توجه به اینکه پور‌ه ها در سطح وسیعی پراکنده شده اند به دستگا‌ه های مجهزتری برای مبارزه با این ملخ نیاز است.

وی اظهار کرد : در صورت  مبارزه نکردن با ملخ صحرایی شرق استان به ملخ صحرایی آلوده و کنترل آن نیز از دست خارج خواهد شد.

فرماندار ریگان در این بازدید ابراز کرد: در مرحله اول با تلاش‌های صورت گرفته بیش از ۸ هزار هکتار از مزارع آلوده شهرستان به ملخ صحرایی پاک سازی شد.

امین باقری تصریح کرد: تمامی امکانات شهرستان برای مبارزه با پوره‌های ملخ صحرایی در این شهرستان بسیج شده اند، اما به دلیل وسعت زیاد ناکافی است.

وی افزود: با توجه به شرایط منطقه پیش بینی می‌شود مبارزه با ملخ صحرایی در این شهرستان تا پایان تیرماه ادامه خواهد یافت.

فرماندار ریگان افزود : در صورتی که مبارزه با این ملخ صحرایی در این مرحله انجام نشود خسارات زیادی به مراتع شهرستان وارد خواهد کرد.

باقری عنوان کرد: در مرحله اول ملخ صحرایی به مراتع شهرستان خسارت وارد نکرده است.

انتهای پیام/ی

مرحله دوم مبارزه با ملخ صحرایی در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار