نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن گفت: سیل فروردین ماه امسال به بیش از ۸۰ درصد معابر اصلی بردسکن خسارت وارد کرد.

سیل اخیر به بیش از ۸۰ درصد معابر اصلی بردسکن خسارت وارد کردبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، سید احمد شبانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن گفت: در ۴۰ روز اخیر بیش از هزار نقطه از شهر که آسفالت آن از بین رفته بود لکه گیری شد.
 
وی ادامه داد: برخی خیابان و بلوار‌های این شهرستان نیاز به روکش آسفالت دارد که می‌طلبد با تخصیص قیر یارانه‌ای مدیریت شهری مورد حمایت قرار بگیرد.
 
 نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن با اشاره به احداث پل در بولوار سلامت"امامزاده" بعداز ماه مبارک رمضان، گفت: ۷۰ درصد کانال‌های جمع آوری آب‌های سطحی در معابر اصلی شهر اجرا شده است.
 
شبانی با بیان اینکه وسعت خدمات شهری بردسکن بیش از ۷۵۰ هکتار است، افزود: ۲۷۰ هکتار آن جز بافت‌های فرسوده و خالی شهرستان می‌باشد که قبلا جزء اراضی کشاورزی بوده است و می‌طلبد شهرداری در این حوزه نیز ورود پیدا کند و نسبت به بازگشایی و ساخت و ساز در قسمت میانه شهر با همکاری مالکان اقدام کند.
 
وی با اشاره به اینکه بردسکن روی خط زلزله قرار گرفته است، تصریح کرد: وجود گسل درونه یکی از مخاطراتی است که هر آن ممکن است خسارات جبران ناپذیری را وارد کند.
 
 نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن گفت: در بافت‌های قدیمی و فرسوده شهر و با توجه به وضعیت اقتصادی مردم اقدامات موثری در این حوزه انجام نشده است که در این زمینه شورا و شهرداری مشوق‌هایی را در خصوص بخشودگی صدور پروانه ساختمانی در نظر گرفته است.
 

باتوجه به زلزله خیز بودن بردسکن، مردم خانه ی امن بنا کنند

 
شبانی افزود: با توجه به زلزله خیز بودن منطقه می‌طلبد مردم در صورت وقوع بحران یک خانه امنی در حد ۲۰ متر مربع بنا کنند.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه اختیاراتی که برای شورا‌ها براساس قانون پیش بینی شده است به آن‌ها واگذار نشده، ادامه داد: طبق قانون شورا‌ها می‌توانند در تمام امور دخالت داشته باشند ولی قانون شورا‌ها این جایگاه و اختیارات را از آنان گرفته است.
 
 نائب رئیس شورای اسلامی شهر بردسکن گفت: در این زمینه می‌طلبد مدیران بالا دستی نسبت به بررسی و بازنگری قانون شورا‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند.
 
انتهای پیام//ف.ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.