عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: مسئولان باید با شدت، حدت و تیزهوشی مراقب غارت اموال بیت‌المال باشند.

خبرنگار: خالقی/اکبر رنجبرزاده عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز اجلاسیه چهارم دور دهم مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌توان اعلام کرد که دور دهم مجلس موفق نبوده است، معتقدم هر سه قوه می‌توانند راه را برای آسایش، آرامش و رفاه مردم هموار کنند لذا اگر تحقق پیدا نمی‌کند امکان دارد در این تیم‌ها ناکارآمدی‌هایی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بیشتر مسائل ایجاد شده در کشور بعضا مربوط به دستگاه‌های اجرایی است، بیان کرد: مجلس می‌تواند نقش نظارتی خود را با استفاده از ابزارهای اخطار، تذکرات، سئوالات و نهایتاً استیضاح پررنگ کند، همچنین ریل‌گذاری اصولی را برای طرح‌ها، لوایح و قوانین انجام دهد.

زنجبرزاده ادامه داد: نمی‌توان اعلام کرد که در دور دهم مجلس این اقدامات انجام نمی‌شود، ولی سیل ویرانگر میل به دنیاطلبی در دستگاه‌های اجرایی از همه سطوح قابل مشاهده است و این موضوع نگران‌کننده بوده و برای مردم هم مأیوس‌کننده است لذا مجلس باید در این قسمت ملاحظات خود را کنار گذاشته و با حداکثر توان سریعاً با افراد ناکارآمد و منحرف از مسیر سلامت برخورد قاطع کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تاکید کرد: در ماه‌های آینده به فضل الهی شاهد شدت و حدت برخورد مجلس با هر مسئول و دستگاهی که به نحوی موجب یأس و ناامیدی مردم می‌شوند، خواهیم بود حتی خود مجلس هم نیاز به یک نوسازی برای جریان‌سازی طرح‌ها، لوایح و نظارت و حضور پررنگ خود دارد تا مردم مجلس را پررنگ‌تر ببینند و امیدواریم در این اجلاسیه چهارم این اتفاقات رخ دهد.

عضو هیئت رئیسه مجلس تصریح کرد: مجلس، دولت و افرادی که مسئولیتی را بر عهده دارند در شرایط حساس کنونی کشور دو وظیفه اصلی را بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه ابتدا باید مراقب انحرافات در مسیر اموال بیت‌المال باشیم، افزود: مسئولان باید با شدت، حدت و تیزهوشی مراقب غارت اموال بیت‌المال باشند، غارت‌گرانی که امکان دارد با مسئولان کشور هم مراوداتی داشته باشند لذا در قدم اول پیشگیری از انحراف و دستبرد دزدان به خزانه ملت یک موضوع قابل اهمیت است و مجلس باید نظارت خود را در این مورد قوی‌تر کند.

رنجبرزاده با تاکید براینکه موضوع بعدی امید دادن به مردم در این شرایط کشور است، بیان کرد: دشمن تلاش دارد با ایجاد جنگ روانی یا تهدید جنگ اقتصادی علیه ایران اقدام کرده و اراده ملت را برای ایستادگی و پایمردی در کنار حکومت خود سست کند لذا دادن امید به مردم بسیار مهم است هرچند خود آنها امیدوار هستند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس تصریح کرد: اگر گام اول که همان صیانت از بیت‌المال است، محقق شود امیدواری به مردم خود به خود تزریق می‌شود و با استفاده از راه‌هایی در این مرحله هم دشمن بار دیگر ناکام مانده و مسیر بالندگی کشور هموار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار