مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی خراسان رضوی گفت: پیش بینی خرید گندم در سال جاری ۵۰۰ هزار تن با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال است.

خرید تضمینی گندم  کشاورزان در خراسان رضویبه گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حمید رضا نوری مدیر شرکت غله خراسان رضوی در نشست خبری در محل شرکت غله خراسان رضوی گفت: برنامه ریزی برای خرید تضمینی گندم کشاورزان از اسفند سال گذشته انجام شده است.

وی ادامه داد: امسال با توجه به بارندگی‌های اخیر، برداشت مناسبی در حوزه گندم خواهیم داشت ،۱۴۲ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم دیم و ۱۳۰ هزار هکتار سطح زیر کشت گندم آبی در خراسان رضوی وجود دارد.

مدیر شرکت غله خراسان رضوی گفت: پیش بینی خرید گندم در سال جاری ۵۰۰ هزار تن با اعتباری بالغ بر ۹ هزار میلیارد ریال است و ۶۰ مرکز خرید در خراسان رضوی پیش بینی شده که تمامی این مراکز دارای تابلو و مأمورین دارای کارت شناسایی هستند.

نوری افزود: کشاورزان باید در سامانه پهنه بندی که بدین منظور آماده شده است ثبت اطلاعات کنند و اطلاعاتی از قبیل سطح زیر کشت، میزان برداشت و شماره‌های تماس خود را برای بررسی‌های بعدی وارد کنند.

وی ادامه داد: نرخ خرید تضمینی گندم در سال جاری ۱۷۰۰ تومان است و تلاش ما بر این است که ۷۲ ساعت بعد از تحویل گندم پول به حساب کشاورز واریز شود.

مدیر شرکت غله خراسان رضوی گفت: در خصوص کلزا ۷۸۱۵ هکتار سطح زیر کشت در خراسان رضوی است که به تدریج برداشت و خریداری محصول انجام خواهد شد و قیمت مصوب در این بخش ۳۴۳۹ تومان است و ۱۴ مرکز خرید هم پیش بینی شده است.

نوری افزود: در خصوص تأمین شکر در خراسان رضوی ۲۴ هزار تن در ایام نوروز ،۲۰ هزار تن در ماه رمضان توزیع شده است و بخشی از شکر سایر استان‌ها از قبیل سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی را هم ما تأمین می‌کنیم.

وی ادامه داد: ۶ کارخانه قند فعال در خراسان رضوی مشغول به کار هستند و هیچ گونه کمبودی در حوزه تأمین شکر نداریم.
 
 
انتهای پیام // ف. ک
 
 

۹ هزار میلیارد ریال اعتبار برای خرید گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.