رئیس آموزش و پرورش جهرم گفت: به دلیل مشکلات فنی و ساختمانی در این شهرستان باید ۴۰ مدرسه خراب یا بازسازی شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهدی نیکفر رئیس آموزش و پرورش جهرم در مراسم تکریم خیران در حوزه آموزش وپرورش بیان کرد: اداره آموزش و پرورش جهرم برای جبران نواقص در سه بخش تخریب بنا، فضا‌ی آموزشی، تجهیز مدارس و استفاده از فناوری‌های نوین آموزشی از خیران تقاضای همراهی دارد.

وی تصریح کرد: در این شهرستان ۳۲ هزار دانش‌آموز و ۵ هزار معلم وجود دارد که بیش از ۲هزار نفر از بازنشسته می‌شوند و ما برای این تعداد دانش آموز با کمبود نیرو مواجه هستیم.

نیکفر ادامه داد: در بخش زیر ساختی از جمله آب، برق، گاز  نیز مدارس شهرستان جهرم با مشکلات جدی مواجه هستند.

علیرضا صحراییان معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه جهرم نیز در این جلسه افزود: با توجه به قانون بودجه امسال اگر با تلاش خیران طرحی  آغاز شود  که ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته باشد دولت نیز کمک می‌کند این طرح را به اتمام برساند.

فرماندار جهرم با بیان اینکه ۴۸ سازمان مردم‌نهاد در شهرستان جهرم ثبت شده است، اضافه کرد: در شهرستان یک انگیزه و انرژی خاصی برای انجام فعالیت‌های عام‌المنفعه به وجود آمده که نشان دهنده مشارکت خیران است.

همچنین حمید رضازاده، مدیرعامل مجمع خیران مدرسه‌ساز استان فارس نیز در این جلسه اظهار کرد: نیاز است اداره آموزش و پرورش برنامه ۵ سال آینده را طوری تدوین کند تا هیچ مدرسه تخریبی در سطح شهرستان جهرم وجود نداشته باشد.

گفتنی است، در این مراسم از سه مجموعه مدرسه ساز جهرم شامل مؤسسه نیک‌اندیشان توسعه فرهنگ (ناتف)، خیران مدرسه‌ساز و مدرسه یار، تقدیر شد.

شهرستان جهرم در ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرق شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

تخریب و بازسازی مدارس در جهرم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.