رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: طرح سنجش سلامت از اول تیر ماه سال جاری برای ۸۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان در فارس اجرا می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  محسن بهشتی‌پور رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: اجرای طرح سنجش سلامت برای بیش از ۸۵ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان، از اول تیر ماه سال جاری در ۷۱ پایگاه سنجش سلامت ثابت و سیار انجام خواهد شد.

وی افزود: در قالب این طرح، ارزیابی سلامت و غربالگری جسمی، حسی و آمادگی تحصیلی نوآموزان، شامل بینایی سنجی، شنوایی سنجی، بررسی قد و وزن و وضعیت بهداشت دهان و دندان آن‌ها مد نظر است.

بهشتی‌پور با اشاره به اجرای طرح سنجش سلامت برای بیش از ۱۶ هزار پیش دبستانی در سطح استان در سال گذشته، گفت: در سال جاری حدود ۴۶ هزار پیش دبستانی خواهیم داشت که ۵۰ درصد آن‌ها در قالب این طرح مورد سنجش سلامت قرار خواهند گرفت.

وی اظهار داشت: در سال گذشته در قالب این طرح فراگیر، بیش از ۸۷ هزار نوآموز بدو ورود به دبستان مورد سنجش قرار گرفتند که از این تعداد بیش از ۷۵ هزار نفر آن‌ها مجوز ثبت نام در مدارس عادی را دریافت کرده و نزدیک به ۱۲ هزار نفر از آن‌ها نیز برای بررسی تخصصی مشکلات احتمالی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شدند.

 رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس با اشاره به پوشش ۱۰۰ درصدی نوآموزان مناطق عشایری در قالب طرح سنجش سلامت در سال گذشته، تصریح کرد: به منظور پوشش نوآموزان مناطق عشایری، پایگاه‌های سیار با مراجعه به محل زندگی عشایر استان، نسبت به اجرای این طرح برای فرزندان عشایر اقدام می‌کنند.
انتهای پیام/م

سنجش سلامت نوآموزان فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار