آغاز طرح پایش پارازیت در شیراز

عملیات اجرایی طرح سنجش و پایش پارازیت‌ها و تشعشات در شیراز آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ قاسم مقیمی عضو کارگروه سنجش و پایش پارازیت‌ها و تشعشات و امواج منتشره در شهر شیراز گفت: با توجه به خطی بودن شیراز مرحله نخست اجرای طرح سنجش و پایش پارازیت‌ها با حضور فیزیکی دستگاه‌های متولی و نظارت نمایندگان دستگاه‌ها در چهار منطقه در ساعات و نقاط مختلف آغاز شده است.

وی افزود: نتایج پایش‌ها جمع بندی و برای تجزیه و تحلیل به سازمان انرژی اتمی ایران ارسال می‌شود تا نتایج قطعی به اطلاع مردم رسانده شود.

مقیمی ادامه داد: شواهد حاکی از نبود تهدید جدی پارازیت‌ها برای سلامت شهروندان است، اما در همین حد مجاز هم در محدوده برخی اماکن خدمات عمومی و مراکز درمانی شاهد درصد بالاتری از پراکنش امواج هستیم.

وی بیان کرد: ضروری است با توجه به نوع بیماران بستری در این مراکز، تجدید نظر اساسی در نحوه استقرار دکل‌های مخابراتی و آنتن‌های بی تی اس در مجاورت بیمارستان‌ها صورت پذیرد.

مشاور سلامت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز ادامه داد: شیراز هم اکنون مجهز به ١٨ سامانه سنجش میزان تشعشع امواج در نقاط مختلف شهر است که شهروندان می‌توانند به صورت آنلاین از طریق درگاه اینترنتی اداره کل ارتباطات و تنظیم مقررات رادیویی منطقه جنوب حداکثر و حداقل تابش امواج را در کل ساعات شبانه روز مشاهده کنند.

مقیمی افزود: اطمینان بخشی به شهروندان از سالم بودن شرایط زیست اجتماعی شیراز از اهداف اصلی این کارگروه است.

مشاور سلامت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: برای تحقق اهداف این طرح لازم است در یک دوره مستمر یک ساله و در شرایط زیستی مختلف شدت و میزان پارازیت سنجش و ارزیابی تا اعتماد کامل در جامعه و میان مردم و مسؤولان حاکم شود.
انتهای پیام/م

سنجش پارازیت‌ها در شیراز

برچسب ها: شورای شهر ، پارازیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.