راه اندازی دفاتر پیشخوان نیازمند طرح آمایش است

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس گفت: پایش‌ها و برایند‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که میزان امواج رادیویی و پارازیت در شیراز خطرناک نیست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سهرابی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس امروز در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه بر اساس استاندارد بین المللی، اگر میزان امواج و تشعشعات ۲۸ ولت بر متر باشد، خطرساز است، افزود: بر اساس بررسی‌ها و اندازه گیری‌های انجام شده، میزان امواج و تشعشعات شیراز، اعدادی بین یک تا ۷ ولت بر متر است و با عدد خطرساز فاصله زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه در محیط اطرفمان پر از امواج است، ادامه داد: پایش‌ها و برایند‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که میزان امواج رادیویی و پارازیت در شیراز خطرناک نیست.

سهرابی با بیان اینکه نمی‌توانیم بگوییم که پارازیت وجود دارد یا نه، افزود: اطلاعات درخصوص میزان پارازیت موجود در سطح شهر تاکنون به صورت محرمانه بود، اما برای ایجاد شفافیت این اطلاعات در معرض دید عموم قرار گرفته است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس تصریح کرد: در تهران ۷۰ سایت و در شیراز ۱۸ سایت برای اندازه گیری میزان تجمیعی تشعشعات الکترومغناطیست اجرایی شده است.

سهرابی گفت: برای ایجاد دفاتر پیشخوان در صورتی که دفاتر مورد آمایش قرار نگرفته باشند مجوزی برای راه اندازی به متقاضیان داده نمی‌شود.

وی تصریح کرد: اولین مرحله آمایش در شیراز در حال انجام است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس در خصوص ایجاد و توسعه دفاتر پیشخوان اظهار کرد: آمایش استانی دفاتر پیشخوان در چارچوب نیاز‌های استان و پیشنهاد توسعه دفاتر به سازمان توسط کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان و بر اساس مجوزی که سازمان صادر می‌کند نسبت به برگزاری فراخوان آن و برنامه ریزی برای ایجاد دفاتر اقدام می‌شود.

سهرابی با بیان اینکه برای ایجاد دفاتر جدید ضرورت دارد با یک آمایش و در نظر گرفتن تراکم جمعیت موضوع را بررسی کنیم، اضافه کرد: واگذاری پروانه جدید باید با رعایت یکسری موازین انجام شود و در چارچوب نیازمندی‌های استان، و بر اساس معیار‌های پوشش مساحتی که برای سهولت دسترسی به خدمات مردم، میزان خدمات ارائه شده به دفاتر و حجم مراوداتی که در این دفاتر صورت می‌گیرد باید انجام شود.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اضافه کرد: صدور پروانه‌های جدید دفاتر پیشخوان در شهر‌هایی صورت می‌گیرد که بر اساس آمایش انجام شده دارای شرایط ایجاد باشند و در شهر‌هایی که شرایط مورد نظر را ندارند دفاتر پیشخوان ایجاد نمی‌شوند.

وی بیان کرد: فرایند ایجاد دفاتر پیشخوان به گونه‌ای تعیین شده است که امکان پذیرش مورد تقاضا و صدور پروانه برای متقاضیانی که در فراخوان شرکت نکرده اند و موفق به کسب حد نصاب لازم برای ایجاد دفتر نشده باشند، امکانپذیر نیست.

سهرابی افزود: کسانی هم که مجوز ایجاد دفاتر پیشخوان می‌گیرند باید تعهداتی بدهند که از آن جمله حداقل حضور در محل مورد نظر به مدت ۵ سال است و جابجایی آن‌ها در جای مشخص هزار متری در آن محدوده‌ای که فعالیت می‌کنند، باشد.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس اظهار کرد: در دومین جلسه کارگروه راهبری دفاتر پیشخوان خدمات دولتی و بخش عمومی مقرر شد کارگروه استانی دفاتر پیشخوان خدمات دولت تشکیل و همه امور دبیرخانه‌ای و پرونده‌های موجود دفاتر نیز طی صورتجلسه‌ای از استانداری فارس به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تحویل شود.

وی افزود: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات، دبیرخانه به اداره کل ارتباطات استان فارس انتقال و برای تسهیل، تسریع و ایجاد دریافت و بررسی تقاضاها، دارندگان پروانه می‌توانند همه درخواست‌های خود را اعم از تمدید پروانه، جابجایی مکان دفتر و انتقال پروانه را در شیراز از طریق مراجعه به دبیرخانه کارگروه استانی و در شهرستان‌ها از طریق مراجعه به اداره‌های پست شهرستان‌ها (به نمایندگی از اداره کل ارتباطات و ناوری اطلاعات استان) به آسانی و با حداقل مراجعه حضوری پیگیری کنند.

سهرابی بیان کرد: همه فرم‌های مورد نیاز، آئین نامه‌های مربوطه، مدارک لازم و فرایند انجام کار به صورت الکترونیکی در پورتال اینترنتی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به آدرس www.fars.ict.qov.ir بارگذاری و قابل دسترسی است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه همه امور نظارتی و رسیدگی به شکایات و تخلفات توسط سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی صورت می‌گیرد دارندگان پروانه، دستگاه‌های اجرایی و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه www.۱۹۵.cra.ir نسبت به ثبت شکایات خود اقدام کرده یا حضوری به اداره کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی مراجعه کنند تا پاسخ لازم را دریافت کنند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس، در خصوص سامانه مدیریتی گفت: در صورت آماده شدن این سامانه، بسیاری از فرایند‌ها تسهیل می‌شود.

سهرابی با اشاره به اینکه اکنون فراخوانی برای ایجاد دفاتر پیشخوان اعلام نشده است، افزود: اکنون در مرحله آمایش هستیم.

وی اضافه کرد: از جمله معیار‌ها در مرحله آمایش، جمعیت، درآمد دفاتر و تعداد خدماتی که دریافت می‌کنند، است.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس ادامه داد: پس از مرحله آمایش و کسب مجوز از سازمان مربوطه اقدام به فراخوان خواهیم کرد.

سهرابی بیان کرد: در حال حاضر ۵۱۴ دفتر پیشخوان فعال در استان و ۵۴۰ دفتر فناوری اطلاعات و ارتباطات روستایی (ICP) نیز در روستا داریم.

انتهای پیام/ر

نشست مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات فارس با اصحاب رسانه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار