معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۶ هزار و ۹۶۰ تن کالا به ارزش سه میلیون و ۲۰۰ هزار دلار از مرز شلمچه ترانزیت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ،سیدعلی موسوی معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروند سه شنبه، رشد وزنی ترانزیت کالا از مرز شلمچه را ۷۷ درصد بیان کرد و گفت: در سال گذشته ۳۰ هزار و ۷۵۴ تن کالا به ارزش ۲۵ میلیون دلار از مرز شلمچه ترانزیت شد که در مقایسه با سال ما قبل ۸۱ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی عمده کالا‌های ترانزیتی از مرز شلمچه را انواع میوه، مواد پروتئینی عنوان کرد و ادامه داد: ترانزیت کالا عمدتا از مبداء کشور‌های CIS (کشور‌های مستقل مشترک المنافع) و کشور‌های اروپایی، ترکیه و پاکستان بوده که به مقصد کشور عراق از طریق مرز تجاری شلمچه ترانزیت شد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری منطقه آزاد اروندافزود: علاوه بر ترانزیت کالا روزانه به طور متوسط ۵۰۰ تا ۶۰۰ دستگاه کامیون حامل محصولاتی همچون تره بار، مواد غذایی و لبنی، مصالح ساختمانی، کلینکر، نمک صنعتی، مصنوعات پلاستیکی، ام دی اف و میله گرد از مرز شلمچه به مقصد عراق صادر می‌شود.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهر‌های آبادان، خرمشهر و مینوشهر (جزیره مینو) می‌باشد که در محل تلاقی دو رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشور‌های عراق و کویت می‌باشد که با داشتن ظرفیت‌های خوبی نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

مرز شلمچه در ۱۵ کیلومتری خرمشهر، واقع است.

انتهای پیام/ د

ترانزیت کالا از مرز شلمچه

برچسب ها: کالا ، مرز شلمچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.