مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان گفت: در شب ۲۱ ماه مبارک رمضان ۱۷۹ واحد خون در استان اهدا شد.

اهدای ۱۷۹ واحد خون در شب ۲۱ ماه رمضانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، افشین محمدی، مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان بیان کرد: در شب ۲۱ ماه رمضان، ۱۷۹ واحد خونگیری انجام شد که در این میان ۳ واحد خون سهم زنان است.

وی ادامه داد: ساعت پذیرش و نوبت دهی در ماه رمضان در نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و در ساعات شب از ساعت ۲۰ تا ۲۴ است که در شب ۲۱ ماه رمضان خونگیری تا ساعت ۱:۳۰ بامداد ادامه داشت.

مدیرکل سازمان انتقال خون استان همدان افزود: میزان مراجعه در شب ۲۱ ماه رمضان نسبت به سال‌های گذشته کاهش داشته است چرا که با انجام فراخوان و ارسال پیام به اهداکنندگان مستمر از آن‌ها درخواست شد که اهدای خون را به روز‌های دیگری در ماه رمضان موکول کنند.

محمدی با اشاره به اینکه افرادی که برای نخستین بار اهدای خون را انجام می‌دهند، مورد مشاوره کارشناسان اهدای خون قرار می‌گیرند، عنوان کرد: از افرادی که در سه سال گذشته در ۲۱ ماه رمضان اهدای خون انجام داده‌اند دعوت شد تا نذر خود را در روز‌های دیگر این ماه ادا کنند.

وی اضافه کرد: معمولا ازدحام جمعیت برای انجام نذر خون در ایام تاسوعا و عاشورا اتفاق می‌ افتد و اهدای خون در شب‌های قدر نسبت به ایام محرم کمتر است.

انتهای پیام/ب

افزایش اهدای خون در شب‌های قدر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.