مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان از اهدا یک هزار و ۳۵ واحد خون در نیمه نخست ماه مبارک رمضان توسط مردم همدان خبر داد.

اهدا بیش از بک هزار واحد خون در همدانبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، مهری کیوان مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان  بیان کرد: ۷۵۲ واحد خونگیری در مرکز همدان و ۲۸۳ واحد در مرکز ملایر صورت گرفته است و سهم بانوان ۱۲ واحد است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۳۵ واحد خون در نیمه نخست ماه مبارک رمضان اهدا شده است، گفت : میزان اهدای خون همه ساله در ماه مبارک رمضان ۲۰ تا ۳۰ درصد کاهش می‌یابد بنابراین از روزه داران و شب زنده داران لیالی قدر به اهدای خون در ماه مبارک رمضان دعوت می‌شود.

مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان اضافه کرد: برای فراهم کردن زمینه اهدای خون برای روزه داران نوبت کاری مراکز انتقال خون از عصر به شب تغییر یافته است و از ساعت ۲۰ تا ۲۴ مراکز انتقال خون همدان و ملایر پذیرای اهدا کنندگان هستند.

کیوان راد افزود: در صورت نیاز به گروه خونی خاص، به اهدا کنندگان مستمر این موضوع از طریق ارسال پیامک اطلاع رسانی شده و آن‌ها نیز همواره استقبال کرده‌اند.

وی ادامه داد: تیم‌های انتقال خون در شب‌های قدر تا پاسی بعد از نیمه‌های شب و نسبت به استقبال شهروندان در این مراکز حضور دارند.

مسئول واحد جذب و آمار مرکز انتقال خون همدان اظهار داشت: همچنین در نوبت صبح از ساعت هشت تا ۱۳ عملیات خونگیری از افرادی که روزه دار نیستند صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/د.ا

همدانی‌ها ۱۰۳۵ واحد خون اهدا کردند

برچسب ها: اهدا خون ، ماه رمضان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.