معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: برداشت محصول جو و کلزا از سطح ۹۹ هزار هکتار از مزارع دیم منطقه مغان در شمال استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد شهریار، معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره به اختصاص ۲۰ هزار هکتار از اراضی آبی و ۷۰ هزار هکتار از اراضی دیم این استان به کشت محصول جو گفت: پیش بینی می‌شود امسال ۱۴۰ هزار تن محصول جو در سطح استان اردبیل برداشت شود.

وی از آغاز خرید تضمینی محصول برداشت شده جو در استان اردبیل خبر داد و افزود: برای این منظور سازمان تعاون روستایی استان مراکزی را برای خرید تضمینی به نرخ رسمی اعلام شده پیش بینی کرده است.

شهریار همچنین با اشاره به آغاز برداشت محصول دانه روغنی کلزا در ۹ هزار هکتار از اراضی آبی و دیم استان اظهار کرد: پیش بینی می‌شود امسال ۲۰ هزار تن محصول کلزا در استان اردبیل تولید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: برای خرید محصول کلزا چهار مرکز در شهرستان‌های پارس آباد و بیله سوار در شمال استان اردبیل پیش بینی شده و این مراکز خرید هر کیلوگرم از محصول کلزای برداشت شده به به قیمت تضمینی ۳۲ هزار و ۳۹۱ ریال برای را آغاز کرده اند.

شهریار عمده ارقام کشت شده کلزا در استان اردبیل را نپتون، ناتالی، الویس فرانسه، مارتن، روحان آلمان، گارو و هایولا اعلام کرد و گفت: کشت دانه روغنی کلزا با تقویت خاک زراعی، بستر زراعت را برای کاشت سویا به عنوان کشت دوم در منطقه آماده می‌کند.

وی بیان کرد: پس از برداشت کلزا و جو به تدریج تا دو هفته آینده، کاشت سویا در ۲۰ هزار هکتار از همان مزارع کلزا و جو دشت مغان به عنوان محصول جایگزین و کشت دوم آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ع

برداشت محصول جو و کلزا از مزارع استان اردبیل

 

برچسب ها: جهاد کشاورزی ، تعاون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.