همه ساله به مناسبت روزملی جمعیت، همایشی در این راستا در استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ،گفت: زنگویی رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند گفت: همه ساله به مناسبت روز ملی جمعیت همایشی در این راستا با حضور و همکاری ادارت از جمله ادارت شهرستان بیرجند و استان، دانشگاه علوم پزشکی و سایر انشگاه ها برگزار می شود.

وی در خصوص هدف از برگزاری این همایش افزود: افزایش نرخ باروری و سلامت، افزایش آگاهی در خصوص جمعیت، خانواده و همچنین باروری سالم و فرزند آوری صالح است.

زنگویی بابیان سیاست های کلی مقام ومعظم رهبری در خصوص جمعیت گفت: ارتقا و بالندگی، جوانی جمعیت با افزایش نرخ باروری، رفع موانع ازدواج ،تسهیل و ترویج خانواده برای تشکیل خانواده ، کاهش سن ازدواج، اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران باردار ازجمله این موارد است.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان بیرجند با اشاره به ایجاد مراکز ناباروری درسطح کشور و همچنین استان خراسان جنوبی افزود:مراقبت برای کودکان ونوزادان، درمان ناباروری زنان و مردان ازجمله خدمات این مراکز است.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در استان در راستای سیاست های ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری در بحث جمعیت گفت:مراقبت از زوجین پیش،حین و پس از بارداری و همچنین آموزش مهارت های زندگی از جمله این موارد است.

زنگویی در پایان با اشاره به مراقبت ها در سطح مراکز بهداشت استان افزود: این مراقبت ها برای مادران، نوزدان و کودکان صورت می گیرد و تاکید ما بر زایمان سالم با رعایت مسایل بهداشتی در بیمارستان ها است تا خطری متوجه مادر ونوزادش نشود.

انتهای پیام / ط ا

دارا بودن  یک مرکز ناباروری در خراسان جنوبی

برچسب ها: ناباروری ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.