رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترکی که با نخست‌وزیر ژاپن داشت به طور آشکارا با مواضع توکیو در قبال آزمایش موشکی کره شمالی مخالفت کرد.

مخالفت آشکار ترامپ با شینزو آبه در خصوص کره شمالیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، در کنفرانس خبری مشترکی که روز گذشته (دوشنبه) در توکیو برگزار شد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن به تشریح روابط میان دو کشور پرداختند. با این حال، رئیس‌جمهور آمریکا آشکارا با مواضع ژاپن در خصوص آزمایش موشکی اخیر کره شمالی مخالفت کرد.

شینزو آبه در واکنش به آزمایش موشکی کره شمالی گفت: «آزمایش موشکی پیونگ یانگ در اوایل ماه جاری قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده و بسیار ناراحت‌کننده است».

او در ادامه افزود موشک‌ها یک تهدید امنیتی برای ژاپن محسوب می‌شود که با کره شمالی همسایه است.

این در حالی است که ترامپ در مقابل اظهار کرد: «مردم ما فکر می‌کنند این (آزمایش موشکی کره شمالی) ممکن است نقض قوانین باشد. اما همانطور که می‌دانید من آن را جور دیگری می‌بینم».

او در ادامه با اعلام اینکه از آزمایش موشکی کره شمالی به هیچ عنوان ناراحت نشده است، افزود: «کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی، مرد باهوشی است که شاید می‌خواهد توجه‌ها را جلب کند. کسی چه می‌داند؟ مهم نیست». 

رئیس‌جمهور آمریکا در این کنفرانس اعلام کرد:«همه ما می‌دانیم که آزمایش هسته‌ای در کار نبوده است، هیچ موشک بالستیکی بیرون نرفته، هیچ موشک دوربردی شلیک نشده است، و فکر می‌کنم روزی معامله خواهیم کرد؛ هرچند عجله‌ای در این کار ندارم».

این در حالی است که هفته گذشته، جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا، اقدام پیونگ یانگ در پرتاب موشک را «بدون شک» نقض قطعنامه‌های سازمان ملل خواند.

ترامپ روز شنبه در جریان سفری چهار روزه وارد توکیو، پایتخت ژاپن، شد. ساعتی پیش از ورود ترامپ، زمین‌لرزه‌ای نسبتا شدیدی شرق ژاپن را لرزاند و موجب لرزش ساختمان‌ها در توکیو شد. دو طرف بررسی روابط تجاری و نظامی را از محور‌های اصلی این دیدار اعلام کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار