مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت:اکنون لیگ کتابخوانی دانشجویی در حال برگزاری است، امیدواریم با تداوم برنامه برای دیگر اقشار به گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک کنیم.

به دنبال برگزاری لیگ کتابخوانی برای همه اقشار هستیمبه گزارش   خبرنگار   گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ، معصومه حسنی خونسار مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: اکنون که نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی را در دست پیگیری داریم با برگزاری این جلسه امیدواریم برای ترویج فرهنگ رضوی با قدرت بیشتری برنامه‌ها را پیگیری کنیم.

حسنی خونسار، به اولویت‌ها و اقدام‌های محوری نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در سالجاری بر برنامه‌های کتابخانه‌ای خلاقانه برای کودکان و نوجوانان اشاره نمود و لیگ کتابخوانی را یک راهکار عملیاتی اهداف مشخص شده بیان کرد.

مدیر کل کتابخانه‌های استان افزود: لیگ کتابخوانی دانش آموزی یک برنامه مفید و بانشاط و از ابتکارات استان کرمانشاه بود که در دیگر استان‌ها نیز ادامه پیدا کرد و اکنون لیگ کتابخوانی دانشجویی هم در حال برگزاری است، همچنین امیدواریم با تداوم این برنامه برای دیگر اقشار به گسترش فرهنگ کتابخوانی کمک کنیم.

علی صفدری رئیس اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزی استان گفت: استمرار لیگ کتابخوانی دغدغه بسیار مهمی است چرا که اکنون تعدادی دانش آموز با تجربه کتابخوانی حرفه‌ای هستند که نباید رها شده و نیاز دارند مجددا تحت آموزش‌های لازم قرار بگیرند.

صفدری افزود: برنامه‌هایی مانند آشنایی با نویسندگان برجسته، کلاس‌های نویسندگی و شعر، آموزش تخصصی نقد کتاب و... از جمله پیشنهاد‌هایی است که می‌تواند به تحقق بیشتر اهداف لیگ کتابخوانی کمک کند.


مهدی عبدالمالکی، رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری گفت: با حضور در مرحله نهایی لیگ کتابخوانی متوجه شدم که بسیار برنامه پرهیجان و مؤثری آغاز شده است و ما آمادگی خود را برای برگزاری لیگ کتابخوانی و نیز استمرار لیگ قبلی اعلام می‌کنیم.

وی افزود: اکنون در فرهنگسرا‌های شهرداری برنامه‌هایی در حال برگزاری است که دانش آموزان برگزیده این دوره نیز می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند.

افشین آزادی رئیس حوزه هنری کرمانشاه نیز گفت: باید از ظرفیت سیمای کرمانشاه برای انعکاس این برنامه مفید استفاده کنیم.
وی بیان داشت: در منابع لیگ کتابخوانی باید از منابع بومی و آثار نویسندگان کرمانشاهی هم بهره ببریم تا علاوه بر ترویج کتابخوانی آثار این استان نیز تبلیغ وترویج شوند. در پایان این جلسه مقرر شد که طرح پیش نویس نحوه استمرار لیگ کتابخوانی تهیه و مورد بررسی قرار گیرد.

 

انتهای  پیام/ز

 

لیگ کتابخوانی باید از منابع بومی و آثار نویسندگان کرمانشاهی استفاده شود 

برچسب ها: کتاب ، وزارت ارشاد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.