مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران از مبارزه با بیماری زنگ زرد در ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات اداره کل جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به مبارزه با بیماری زنگ زرد در ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم استان گفت: برای مقابله با بیماری‌ها و آفات گندم، تاکنون مبارزه شیمیایی در ۳۲ هزار و ۶۴۳ هکتار از مزارع گندم مازندران انجام شد.

وی با اشاره به مبارزه با بیماری‌های گندم در ۲۹ هزار و ۳۵۲ هکتار از مزارع استان، افزود: مبارزه با زنگ زرد در ۷ هزار و ۷۰۰ هکتار، زنگ قهوه‌ای در ۱۴۳ هکتار، سپتیوریوز برگی در ۳ هزار و ۷۱ هکتار، سفیدک سطحی در ۳ هزار و ۸۴۳ هکتار، لکه خرمایی در یک هزار و ۷۱۹ هکتار، فوزاریوم خوشه در ۱۲ هزار و ۱۲۲ هکتار و لکه برگی‌ها توام در ۴۳۴ هکتار با استفاده از سموم تیلت، فولیکور، فالکن، رکس دو، آرتئا و آمیستاراکسترا انجام شد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: مبارزه با آفات در ۳ هزار و ۲۹۱ هکتار در مزارع گندم استان شامل مبارزه با حلزون در ۲ هزار و ۳۳۱ هکتار و سوسک لما در ۹۵۰ هکتار و سوسک سیاه زابروس در ۱۰ هکتار از مزارع گندم با استفاده از سموم دیازینون گرانول، دیازینون، سومیتیون و متالد هاید انجام شد.
 

گفتنی است مواقعی که بیماری زنگ زرد گندم به خوشه ها حمله کند دانه ها بی اندازه کوچک و چروکیده شده و در آنها هیچگونه نشاسته ای ذخیره نمی گردد و اینگونه دانه ها قابل استفاده نمی باشند .

انتهای پیام/س
 

مبارزه با بیماری زنگ زرد در ۷ هزار و ۴۰۰ هکتار از مزارع گندم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار