بخشدار مرکزی سمیرم گفت : عملیات اجرایی انتقال آب شرب روستای ضرغام آباد و مزرعه شیخ علی از توابع مرکزی بعد از پنج سال آبرسانی سیار آغاز شد.

مهین پناهی بخشدار مرکزی سمیرم در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،اظهار داشت: با توجه به خشکسالی چند سال اخیر در شهرستان سمیرم آب شرب مناطق ضرغام آباد و مزرعه شیخ علی خشک شد که با پیگیری نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و رئیس آبفای روستایی جلسه‌ای با مدیریت بحران در استان اصفهان برگزار و مجوز حفر چاه جهت تأمین آب شرب روستا صادر شد.

وی افزود: آب شرب از ضروریات و امری اجتناب ناپذیر است واین روستا به مدت پنج سال به صورت سیار آبرسانی می‌شد.

رئیس آبفای روستایی نیز در ادامه تصریح کرد: با توجه به مشکلات آب شرب و کشاورزی روستا و شرایط توپوگرافی منطقه، با مطالعاتی که انجام شد پروژه‌ای تحت عنوان تأمین آب شرب ضرغام آباد ومزرعه شیخ علی تعریف شد.

صابری بیان کرد: مشاور گزینه‌های مختلفی را اعم از انتقال آب از نقاط دیگر و تأمین آب در محل و چند بررسی کرد که اولویت بندی شد و با عقد قراردادی به مبلغ صد میلیون تومان اعتبار جهت حفر چاه تحویل زمین پروژه انجام شد و با پیگیری بخشدار و فرماندار انجام شد.

وی خاطر نشان کرد: امروز عملیات اجرایی پروژه شروع شدتا بتوانیم مشکل آب شرب روستا را حل کنیم.

صابری گفت: با همکاری مردم روستا و کشاورزان سال گذشته علاوه بر آبرسانی سیار توانستیم از برج ۶ آبرسانی پایدار داشته باشیم و مشکل مردم به صورت مرتفع حل شد که توانستیم با تکمیل پروژه طرح، مشکل چندین ساله را حل کنیم و قدم اول نتیجه گرفتن از حفر چاه می‌باشد و بعد به سراغ مراحل بعد رفته که با حل مشکل تأمین اعتبار در سال جاری تکمیل و عملیاتی می‌شود. روستای ضرغام آباد با ۷۵ خانوار دارای ۳۰۰ نفر جمعیت و مزرعه شیخ علی با ۵۰ خانوار دارای ۱۵۰ نفر جمعیت می‌باشد.

انتهای پیام/م
برچسب ها: وزارت نیرو ، آب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار