اولین مرکز و سامانه پایش برخط وضعیت کمی تالاب بین المللی گاوخونی در اصفهان آغاز بکار کرد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،دانیالی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان در آیین رونمایی از این سامانه گفت: دو دوربین اچ دی با قابلیت چرخش کامل و زوم بالا از این پس این امکان را می‌دهد که در حوزه‌های ریزگرد و گرد و غبار، آلودگی آب، آورد رودخانه و پرندگان و زیست بوم منطقه پایش‌های آنلاین انجام شود.

وی با اشاره به اینکه برای این سامانه بیش از ۱۵۰ میلیون تومان هزینه شده است افزود تصاویر دوربین‌های نظارتی و پایشی بصورت رادیویی و اینترنتی بصورت رمز گذاری شده ارسال می‌شود و قابل حک نیست.
 
معاون امور اقتصادی و منابع استانداری هم در این آیین گفت: در شرایط سخت اقتصادی، ضمن توجه به قانون باید از شدت بروکراسی اداری کاسته شود تا سرمایه گریزی کاهش یابد و محیط زیست باید ضمن توجه به حفظ محیط زیست به توسعه پاک نیز بیندیشد.
 
 قاضی عسگر افزود برای مبارزه با خشکی و خشکسالی ۱۰۰ راهکار تخصصی در کارگروه سازگاری با کم آبی احصا شده است که اجرایی خواهد شد.
 
وی افزود برای اجرایی شدن طرح انتقال آب از خلیج فارس سرمایه گذاران خوبی پیدا شده است که با اجرای روش‌های دوستدار محیط زیست طرح‌ها در حال بررسی است.
درکشور ۲۵ تالاب از جمله تالاب گاوخونی به عنوان تالاب بین المللی در کنوانسیون رامسر ثبت شده است. 
 
انتهای پیام/م 
 

اولین مرکز و سامانه پایش برخط وضعیت کمی تالاب بین المللی گاوخونی در اصفهان آغاز بکار کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.