کارشناسان دامپزشکی بابلسر یک واحد قصابی در این شهرستان را به دلیل کشتار غیر مجاز و عرضه گوشت غیر بهداشتی پلمب کردند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، کریم پور رئیس دامپزشکی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار گفت: در راستای تشدید کنترل بهداشتی دامپزشکی ایام ماه مبارک رمضان، کارشناسان و بازرسان بهداشتی دامپزشکی شهرستان بابلسر یک واحد قصابی را بدلیل کشتار قاچاق و خارج از شبکه بهداشتی پلمپ کردند.

وی افزود: در پی بازدید‌های کارشناسی انجام شده توسط بازرسان بهداشتی واحد نظارت این اداره از سطح مراکز عرضه این شهرستان یک واحد قصابی به دلیل کشتارغیرمجاز دام و رعایت نکردن موازین بهداشتی توسط کارشناسان این اداره و با هماهنگی نیروی انتظامی پلمب و از ادامه فعالیت این واحد جلوگیری بعمل آمد.

رئیس دامپزشکی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار گفت: گوشت‌های عرضه شده در قصابی‌ها باید در کشتارگاه با نظارت دامپزشکی ذبح شود.
 
کریم پور افزود: در کشتارگاه، دام قبل، حین و بعد از کشتار توسط بازرسان بهداشتی دامپزشکی و ناظران شرعی مورد معاینه قرار می‌گیرد، که این امر سبب کنترل و پیشگیری از بیماری‌های مشترک بین انسان و دام می‌شود.
 
وی گفت:کارشناسان دامپزشکی ها طرح نظارت بهداشتی بر فراورده های دامی ویژه ماه مبارک رمضان را بصورت گسترده در ساعت اداری و غیر اداری در گروه های ثابت و سیار در  این شهرستان ها اجرا می کنند.
 
رئیس دامپزشکی شهرستان‌های بابلسر و فریدونکنار  افزود: اکیپ سیار از کارشناس دامپزشکی روزانه از ساعت صبح ۸ تا بعد از افطار در دو شیفت کاری بر تولید، توزیع، فرآوری و عرضه فرآورده‌های خام دامی قصابی‌ها، مرغ‌فروشی‌ها، جگرکی ها، خودرو‌های ویژه حمل فرآورده‌های خام دامی، سردخانه‌ها، کشتارگاه‌های دام و طیور و کارگاه‌های بسته‌بندی این فرآورده‌ها نظارت خواهند کرد.

انتهای پیام/آ


یک واحد قصابی در بابلسر پلمب شد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.