شرکت اینتل اعلام کرده است که در تلاش است سرعت پردازنده Core i۹ خود را به ۵ گیگاهرتز برساند.

اینتل پردازنده‌ای با قدرت و سرعت بیشتر رونمایی کردبه گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، اینتل مدت زیادی است که پردازنده‌های میان‌رده تا بالارده خود را با برند اینتل کور (Intel Core) به جهان شناسانده است. این پردازنده‌ها از کیفیت بالایی برخوردار هستند و بسیاری از متخصصان دنیای فناوری آن‌ها را به عنوان بهترین پردازنده‌های جهان می‌شناسند. اینتل حتی این پردازنده‌ها را در حوزه صنعت هم ارائه کرده و بازخورد مثبتی دیده است.

نمایشگاه کامپیوتکس (Computex) بدون حضور اینتل و بدون معرفی یک پردازنده باکیفیت مخصوص دوستداران حوزه فناوری ماهیت خود را از دست می‌داد. شرکت اینتل امسال دست به کاری ارزشمند زده است و پردازنده پرچمدار خود، 9900K را با کمی تغییر و با مدل Core i9-9900KS رونمایی کرده است. تغییر بزرگی که اینتل در این پردازنده انجام داده این است که سرعت پردازنده جدید این شرکت توانایی دارد تا داده‌ها را با سرعت ۵ گیگاهرتزی و از طریق هشت هسته خود پردازش کند. پیش از این، پردازنده Core i9-9900K تنها از یک هسته خود استفاده می‌کرد. بدین ترتیب، سریعترین پردازنده اینتل، از گذشته هم سریعتر می‌شود. شرکت اینتل جزئیات زیادی درباره محصول جدید خود ارائه نکرده است، اما مشخص شده که این پردازنده با سرعت پایه ۴ گیگاهرتز کار خواهد کرد که نسبت به مدل 9900K با سرعت پردازش ۳.۶ گیگاهرتز سرعت بیشتری است.


بیشتر بخوانید: اپل ۲ مدل از مک‌بوک‌های خود را بروزرسانی می‌کند


اینتل در مراسم معرفی محصول جدید خود، قدرت حرارتی (TDP) مورد نیاز پردازنده جدیدش را اعلام نکرد، در نتیجه مشخص نیست که قدرت مصرفی این پردازنده از نسل قبلی خود بیشتر خواهد بود یا خیر. در نمایش مختصری که اینتل در مراسم خود داشت، کارکرد این پردازنده از طریق Windows Task Manager نشان داده شد که ثابت شود همه هسته‌های پردازنده به کار افتاده شدند و سرعت آن را به حداکثر یعنی ۵ گیگاهرتز رساندند.

انتهای پیام/

سریعترین پردازنده اینتل سریعتر می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
artina
۱۶:۱۸ ۰۶ خرداد ۱۳۹۸
عایا اینتل ایران رو تحریم کرده
آخرین اخبار