مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سربیشه گفت:فاز سوم مرمت بافت تاریخی روستای هدف گردشگری ماخونیک از ابتدای خرداد ماه آغاز شده است.

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،اتفاقی، مسئول نمایندگی میراث فرهنگی شهرستان سربیشه گفت: با توجه به ابلاغ اعتبارات ملی امسال برای سومین سال پیاپی شاهد مرمت بافت تاریخی روستای شگفت انگیز ماخونیک خواهیم بود.


وی افزود: با توجه به میزان اعتبار ابلاغی سال جدید در طول سه دهه اخیر جمعا مبلغ ۲۲۰۰ میلیون ریال در حوزه مرمت و بهسازی و ۸۰۰ میلیون ریال در حوزه مطالعات و تهیه طرخ‌های اجرایی در روستای هدف گردشگری ماخونیک هزینه شده و خواهد شد.


اتفاقی گفت: با توجه به اهمیت بافت تاریخی و ویژگی خاص معماری این روستا اجرای عملیات جداره سازی، بامسازی و استحکام بخشی منازل و معابر روستا و همچنین حذف الحاقات معماری و نصب ناودان‌های سنگی از جمله برنامه‌های مرمتی است که در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم امسال این اقدامات با اجرای فاز سوم مرمت بافت به اتمام برسد.


وی ادامه داد: در حوزه مطالعات نیزتهیه طرح مطالعات بافت ماخونیک به صورت پلاک به پلاک و همچنین تهیه طرح‌های تامین خدمات زیر ساختی اعم از آب، برق و گاز و نیز نحوه اجرای این زیر ساخت‌ها در محدوده عرصه و حرایم بافت قدیمی، تعین عرصه و حرایم همراه با ضوابط ساخت و ساز و نیز تهیه طرح جامع گردشگری روستا از جمله مواردی بوده که توسط تیم مشاور از دانشگاه تهران انجام شده و پس از این کلیه برنامه‌های اجرای در محدوده بافت قدیم بر اساس این طرح خواهد بود.
انتهای پیام/ب


مرمت بافت تاریخی در خراسان جنوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.