دادستان عمومی و انقلاب نایین از برگزاری جلسه آموزشی ویژه ضابطان قضایی در این شهرستان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،سید نصر الدین صالحی دادستان عمومی و انقلاب نایین گفت: در اجرای تبصره یک ماده ۳۰ قانون آیین دادرسی کیفری، جلسه آموزش ضابطان با حضور کلیه پرسنل انتظامی شهرستان نایین برگزار شد.

وی افزود: در این جلسه که موضوع آن حقوق شهروندی و نقش ضابطان بود، ابتدا بخشی از بیانات ریاست محترم قوه قضاییه برای فراگیران تبیین شد که از آن جمله لزوم آموزش عمومی حقوق شهروندی، مسؤولیت دستگاه قضایی در دفاع از آزادی‌های مشروع و تضمین حقوق شهروندی و مسؤولیت سایر ارگان‌ها در اجرا و رعایت آن و اقدامات میدانی هیأت‌های نظارت بر حقوق شهروندی در دادسراها، محاکم، بازداشتگاه‌ها و مراکز انتظامی بود.

دادستان عمومی و انقلاب نایین بیان نمود: در ادامه ضمن اشاره به اصول ۳۲، ۳۵، ۳۶، ۳۸ و ۳۹ قانون اساسی مصادیق کلی حقوق شهروندی در قانون اساسی و قانون آیین دادرسی کیفری و قانون احترام به آزادی‌های مشروع و حفظ حقوق شهروندی برای فراگیران تشریح شد.

صالحی در پایان گفت: تبیین نقش پلیس در رعایت حقوق شهروندی در مواردی همچون: حق ممنوعیت دستگیری بدون مجوز، حق تفهیم اتهام به متهم، منع بازداشت متهم بیش از ۲۴ ساعت، رعایت کرامت و حیثیت اشخاص، حق دسترسی متهم به وکیل پایان بخش این جلسه بود.

انتهای پیام/م

 

برگزاری جلسه آموزشی ویژه ضابطان قضایی در نایین

برچسب ها: دادگاه ، قوه قضائیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار